مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان:

سنجش سلامت پایه اول دبستان از 20 خرداد

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت : سنجش سلامت پایه اول دبستان از 20 خرداد در پایگاه‌هایی که ادارات آموزش و پرورش تعیین کرده انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۶۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان خدا نظر دریکوند اظهارداشت: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه سال 96 در استان لرستان آغاز می‌شود.

وی افزود: ثبت نام سایر پایه‌ها و دوره‌های مختلف تحصیلی پس از پایان امتحانات خرداد ماه آغاز و تا 31مرداد ماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به ارسال دستورالعمل ثبت‌نام به مناطق و شهرستان‌ها عنوان کرد: مدارس دولتی عادی برای ثبت‌نام شرط معدل و آزمون ورودی ندارند و مدیران مجاز نیستند تا برای ثبت نام دانش‌آموزان شرط معدل گذاشته و آزمون برگزار کنند.

وی مهمترین پیش شرط ثبت نام در مدارس را رعایت محدوه جغرافیایی دانست و بیان کرد: مدیران مدارس باید در امر ثبت نام دانش‌آموزان تسهیل کنند و به دغدغه والدین و دانش‌آموزان توجه کنند.

 

دریکوند تأکید کرد: مدیران و روسای آموزش و پرورش باید وضعیت واحدهای آموزشی را از نظر جنسیت پذیرش، نوع مدرسه و دوره تحصیلی با اولویت یک نوبت بودن مدارس (نوبت صبح) قبل از شروع ثبت نام مشخص و ساماندهی کنند و با مدیریت فضاهای آموزشی، آرامش را برای خانواده‌ها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام از دانش‌آموزان میان پایه بدون نیاز به حضور خانواده‌ها، توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود، گفت: مسئولیت ثبت نام دانش‌آموزان برعهده‌ مدیران مدارس است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند با رعایت کامل احترام به مراجعین و والدین دانش آموزان انجام گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان بر ثبت اطلاعات دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی در سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) تأکید کرد و اظهارداشت: سنجش سلامت پایه اول دبستان از 20 خرداد در پایگاه‌هایی که ادارات آموزش و پرورش تعیین کرده انجام می‌شود و ثبت نام نهایی این دانش آموزان منوط به ارائه تأییدیه از پایگاه سنجش است.

وی در رابطه با آمار دانش‌آموزان پایه اول دبستان نیز افزود: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید تعداد 32 هزار دانش‌آموز در پایه اول دبستان ثبت نام کنند.

دریکوند خاطر نشان کرد: ثبت نام از دانش‌آموزان پایه اول متقاضی مدارس شاهد، از طریق سامانه سجا به آدرس saja.medu.ir انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد باید در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه سجا، نمون برگ های مربوطه را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار