خبرهای داغ:
آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛
مساحت نواحی آزادسازی شده توسط نیروهای سوری در حومه شرقی و جنوب‌شرقی حمص به 5هزار کیلومتر مربع می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۷۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس منابع میدانی مساحت نواحی آزادسازی شده توسط نیروهای سوری در حومه شرقی و جنوب‌شرقی حمص به 5هزار کیلومتر مربع می‌رسد.
 
 تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در شهر «المیادین»/ مساحت نواحی آزادسازی شده حومه حمص به 5هزار کیلومتر مربع رسید
 
این نقشه مساحت آزادسازی شده توسط ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در حومه شرقی و جنوبی شرقی حمص را نشان می‌دهد.
 
*35 شهید و ده‌ها زخمی، حاصل تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در شهر «المیادین»   
 
خبرهای رسیده از شهر المیادین در حومه جنوب شرقی دیرالزور حاکی از آن است که به‌دنبال حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به یک بازار و ساختمانی چهار طبقه که شهروندان سوری در آن سکونت داشتند، 35 نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند به‌شهادت رسیده و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند.
 
به‌نقل از شبکه المنار لبنان؛ جنگنده‌های آمریکایی در این جنایت، اماکن یاد شده را به‌طور کامل ویران کردند.
 
تروریست‌های داعش با ساخت یک درب، عبور و مرور شهروندان را از منطقه پانوراما به‌سمت رودخانه فرات در استان رقه ممنوع اعلام کردند.
 
تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در شهر «المیادین»/ مساحت نواحی آزادسازی شده حومه حمص به 5هزار کیلومتر مربع رسید 
 
هم‌چنین تکفیری‌های داعش در اقدام دیگری، برخی از منازل شهروندان و ساکنان شهر البوکمال در حومه شرقی دیرالزور را به‌زور تخلیه کرده و خانواده‌های دیگری را جایگزین آنان کردند.
 
لازم به‌ذکر است که این خانواده‌ها، از اتباع عراقی وابسته به عناصر داعش هستند که دراثر جنگ‌های صورت گرفته در نقاط مختلف عراق، از آن‌جا مهاجرت کرده و به دیرالزور منتقل شده‌اند.
 
از حومه درعا نیز خبر می‌رسد یک بمب دست‌ساز که توسط عناصر ناشناس در مسیر خودروی حامل یکی از سرکردگان تروریست‌های جیش الحر کار گذاشته شده بود منهدم شد.
 
مکان وقوع این انفجار یکی از محله‌های درعاست که درکنترل گروه‌های مسلح تروریستی قرار دارد.   
 
*ورود نیروهای دموکراتیک سوریه به سد البعث در رقه
منابع وابسته به گروه‌های معارض مسلح اعلام کردند: درپی انفجار تعدادی مین در شهر رقه و حومه آن طی 48 ساعت گذشته، 18 شهروند سوری که در بین آنان 5 زن و کودک نیز حضور داشتند، به‌شهادت رسیدند.
 
در اثر حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به یک پالایشگاه نفت در نزدیکی شهرک المنصورة در حومه غربی رقه، انبار نفت خام این پالایشگاه منفجر شده و تعدادی از خودروهای اطراف این محل دچار حریق شدند.
 
اما تحولات میدانی حومه غربی رقه بیانگر آن است که با خروج تروریست‌های داعش از منطقه «سدالبعث»، نیروهای دمورکاتیک سوریه به این منطقه وارد شدند.
 
درگیری‌ها میان عناصر تکفیری داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه در محور روستای «رقه سمرة وسطانیه» از حومه شرقی رقه هم‌چنان ادامه دارد.
 
به‌علاوه درگیری‌های دیگری در محور روستای میسلون در حومه شمالی و در اطراف شهرک هنیدة در حومه غربی رقه درجریان است، به‌گونه‌ای که این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها شد.
 
*روستای «السکریة» در حومه شرقی حلب به‌تسلط ارتش سوریه درآمد
 
تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در شهر «المیادین»/ مساحت نواحی آزادسازی شده حومه حمص به 5هزار کیلومتر مربع رسید 
 
مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح اعتراف کرد که نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری با عناصر داعش در روستای «السکریة» از توابع غربی شهر مسکنة در حومه شرقی حلب، توانستند این روستا را به‌تسلط کامل خود درآورند.
 
اما درپی بمباران ارتش ترکیه علیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر «تل رفعت» از حومه شمالی حلب، شماری از نیروهای سوری زخمی شدند.
 
از سوی دیگر درگیری‌های میان نیروهای دموکراتیک سوری و تروریست‌های جیش‌الحر در محور شهر «مارع» از حومه شمالی حلب درجریان است.
 
*قاچاق تسلیحاتی تکفیری‌ها در حومه حماه ناکام ماند
 
تازه‌ترین جنایت ائتلاف آمریکایی در شهر «المیادین»/ مساحت نواحی آزادسازی شده حومه حمص به 5هزار کیلومتر مربع رسید 
 
نیروهای ارتش سوریه تلاش‌ تروریست‌های مسلح را که قصد انتقال و قاچاق سلاح از محور «وادی العذیب» به جاده «سلمیة- اثریا» داشتند، ناکام گذاشته و تعدادی از عناصر تکفیری را به‌هلاکت رساندند.
 
هم‌چنین گروه‌های مسلح تروریستی با شلیک 5 موشک، ایستگاه تولید برق واقع در حومه شمال غربی حماه را هدف قرار دادند.
 
این حمله تروریست‌ها، اقدام دیگری در راستای نقض توافقات صورت گرفته جهت کاهش درگیری‌هاست، توافقاتی که در ابتدای ماه جاری میلادی در نشست آستانه پیرامون مسئله سوریه به‌امضای طرف‌های حاضر رسید.   
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها