به منظور اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به مردم و حفظ سلامت شهروندان در این ماه، نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان تشدید می شود.‎
کد خبر: ۸۸۶۵۲۵۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان، در این استان تشدید می شود.

محمد رشید کرمی با بیان اینکه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مصرف انواع مواد غذایی خصوصاً فراورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی افزایش می‌یابد، افزود: به منظور اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به مردم و حفظ سلامت شهروندان در این ماه، نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان تشدید می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی در این بازدیدها با بررسی شرایط تولید، فرآوری و عرضه‌ فرآورده‌های خام دامی موارد تخلف را ثبت، رفع و پیگیری می‌کنند تا از این طریق ضریب اطیمنان سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده جهت مصرف شهروندان به حداکثر برسد.

کرمی در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به لیبل درج شده بر روی لاشه یا بسته بندی که حاوی اطلاعات تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری، کد پروانه بهره بردای از دامپزشکی و ... می باشد توجه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از طریق شماره تلفن 1512 مراتب را به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند.

ارسال نظرات