همزمان با ثبت نام سراسری خادمین شهدا ویژه راهیان نور غرب و شمال غرب کشور
با توجه به تماس های مکرر هموطنان گرامی و طرح سوالاتی در مورد نحوه ثبت نام و موضوعات خادمی شهدا، به تعدادی از سوالات پرتکرار و متداول به همراه جواب آنها در این بخش پاسخ داده می شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۳۳۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، همزمان با ثبت نام سراسری خادمین شهدا ویژه راهیان نور غرب و شمال غرب کشور، کمیته مرکزی خادمین راهیان نور با توجه به تماس های مکرر هموطنان گرامی و طرح سوالاتی در مورد نحوه ثبت نام و موضوعات خادمی شهدا، تصمیم گرفت تا به تعدادی از سوالات پرتکرار و متداول به همراه جواب آنها در این بخش ارائه نماید.

1- من سال پیش ثبت نام کرده ام و هنوز هم می توانم وارد پروفایلم شوم و اطلاعاتم موجوده آیا می بایست دوباره از صفحه ثبت نام اقدام به ثبت نام کنم؟

 
ج) خیر. در صورت ثبت نام در سال گذشته و داشتن نام کاربری و گذرواژه نیازی به ثبت نام مجدد نمی باشد.

 
2- من در سال گذشته ثبت نام کرده ام ولی رمز عبور خود را فراموش کرده ام و لذا رمز آدرس ایمیلی که با ان در سایت شما ثبت نام کرده ام را نیز فراموش کرده ام و قابل بازیابی نیست. لطفا راهنمائی نمائید.(اینجانب یک سال پیش برا خادمی ثبت نام کردم امسال هم خواستم ثبت نام کنم ولی اخطار میده که کد ملی شما ثبت شده است ولی نه ادرس ایمیلم را یادمه نه گذرواژه. لطفا راهنمایی کنید)

 
ج‌) در این موارد با دفاتر کمیته های خادمین در استان خود تماس بگیرید تا همکاران ما رمز جدید را خدمتتان ارائه نمایند.

 
3- در حین ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام، گذرواژه را از کجا بیاورم ؟ (گذرواژه چیست؟)

 
ج) گذر واژه همان رمز ورود کاربر به سیستم و پروفایل شخصی افراد می باشد. در صورتی که جدیدا در حال ثبت نام هستید، در فرم ثبت نام از شما خواسته می شود که دو بار گذرواژه خود را بنویسید که این می تواند شامل اعداد و یا حروف و یا ترکیبی از اعداد و حروف به صورت اختیاری باشد. لطفا در حین ثبت نام از گذرواژه ای استفاده کنید که براحتی فراموشتان نشود. پس گذرواژه همان رمز ورود شما به پروفایل شخصیتان هست که توسط خودتان انتخاب می شود.

 
4- در موقع ثبت نام از من ایمیل خواسته شده و من ایمیلی ندارم. چه کار کنم؟

 
ج) درج ایمیل از موارد ضروری در هنگام ثبت نام می باشد. ایجاد ایمیل زمان زیادی نمی برد.هم اکنون سایتهای ایرانی زیادی هستند که خدمات رایگان ساخت ایمیل می دهند. لذا حتما نسبت به ایجاد ایمیلی به نام خودتان اقدام فرمائید.

 
5- کاربرد ایمیل در سایت خادمین برای چه چیزی می باشد؟

 
ج) با توجه به فراموش کردن گذرواژه توسط برخی کاربران، گزینه فراموشی رمز طراحی شده است که رمز جدید را به ایمیل کاربر ارسال می نماید لذا یکی از گزینه های اجباری در حین ثبت نام درج ایمیل افراد می باشد. با توجه به این نکته از شما خواسته می شود که ایمیل خود را با دقت در قسمت درج ایمیل ثبت نمائید تا در صورت فراموشی رمز ، گذر واژه جدید به آن ایمیل  ارسال شود.

 
6- آیا ضروری می باشد که ثبت نام به فارسی باشد؟

 
ج) بله. درج اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام بایستی به صورت فارسی باشد و از نوشتن نام و نام خانوادگی و ... به انگلیسی خودداری فرمائید.

 
7-  آیا ضروری میباشد که اطلاعات مندرج در فرم به صورت صحیح درج شود؟

 
ج) بله درج اطلاعات خواسته شده به صورت صحیح و کامل الزامی می باشد (یکی از دلایل مهم آن نیز موضوع بیمه خادمین می باشد که از طریق اتصال سامانه ثبت نام خادمین شهدا به شرکتهای طرف قرارداد بیمه می باشد و از ان جائی که این شرکتها اطلاعات کامل فرد بیمه شده را نیاز دارند، لذا بایستی اطلاعات مندرج با فرم صحیح و کامل درج شود.)

 
8- بنده با مراجعه به کمیته خادمین استانم مشاهده نموده ام که نام من در لیست خواهران نمیباشد و بعد از کلی تحقیق مشخص شده که اسمم در لیست خادمین برادر آن استان قرار گرفته است. چرا؟

 
ج) دلیل بروز چنین مشکلی، عدم دقت در هنگام ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام می باشد. در صورتی که گزینه جنسیت به درستی انتخاب نشود، این مشکل پیش می آید. لذا اگر برای شما همچنین مشکلی پیش آمده با مراجعه به پروفایل شخصی خود و اصلاح گزینه جنسیت، اشکال را برطرف نمائید.

 
9- در گزینه انتخاب استان و شهر کدام یک را انتخاب نمایم. استان محل سکونتم و یا استان محل تحصیل و اقامت موقتم را؟

 
ج) یکی از سوالات پرتکرار مربوط به این بخش می باشد که خادمین نمیدانند کدام یک را باید انتخاب نمایند. مثلا فردی دانشجو بوده و شهر محل سکونتش قم بوده ولی در دانشگاه تهران تحصیل میکند. در این موارد با توجه به این که برنامه های شهرهای مختلف در موضوع خادمی شهدا متفاوت می باشد و در ضمن جهت تکمیل پرونده نیاز به مراجعه به دفتر کمیته خادمین را دارید، لذا توصیه می شود که استان و شهری که بیشترین اقامت و سکونت و تردد را در آن جا دارید انتخاب نمائید.

 
نکته مهم: در مورد خادمین استان تهران و تهران بزرگ

 
خادمین استانهای تهران و تهران بزرگ در هنگام ثبت نام توجه داشته باشند که با توجه به اینکه تهران بزرگ با مناطق 22 گانه آن یک استان مجزا در نظر گرفته شده و با استان تهران و شهرهای زیرمجموعه آن از هم تفکیک شده، لذا در زمان انتخاب استانها و شهرها و مناطق زیرمجموعه دقت لازم را رعایت نمائید. تهران بزرگ با سپاه محمد رسول الله و مناطق 22 گانه آن شناخته می شود و استان تهران با سپاه سیدالشهدا و شهرهای زیرمجموعه آن معرفی شده اند.

 
10- درج دوره های آموزشی و یا توانمندیها چه نقشی در اعزام خادمین می تواند داشته باشد؟

 
ج) در زمان اعزامها با توجه به اینکه بعضی اوقات در مناطق عملیاتی و یا در طرحهای استانی مثل اردوهای جهادی نیاز به یک توانمندی خاصی می باشد، لذا افراد دارای توانمندی و دوره دیده در اولویت جذب و به کارگیری قرار میگیرند. لذا در صورت گذراندن این اموزشها حتما آن موارد را درج بنمائید.

 
11- فرمهای معرفی نامه روحانی و پاسدار در داخل پروفایل را باید چی کار کنیم؟

 
ج) بعد از تکمیل فرم ثبت نام، داوطلبین موظفند که فرم مربوطه را از سایت دانلود نموده و بعد از پر نمودن آن و انجام معرفی توسط یک نفر روحانی و پاسدار آن را در زمان مصاحبه و گزینش به همراه داشته باشند و تحویل دفاتر کمیته های استانی خود بنمایند.

 
12- بعد از تکمیل ثبت نام و دانلود فرم تائید سلامت پزشکی، جهت تائید سلامت به کجا مراجعه نمائیم؟

 
ج) با توجه به این در شهرهای مختلف واحدهای درمانی و بهداریهای سپاه جهت انجام تست سلامت هماهنگ شده اند و با توجه به اینکه در هر شهری آدرس و مکان این واحد ها متفاوت هست، لذا آدرس مراکز فوق را از دفاتر کمیته های استانی خود جویا شوید. بعد از تکمیل فرم مربوطه در مراکز درمانی فوق، آن را به دفاتر کمیته های خادمین در استان خود تحویل نمایید.( ادرس و شماره تماس دفاتر کمیته های خادمین در استانها د ر سایت موجود می باشد.)

 
13- فرایند تکمیل پرونده بعد از ثبت نام به چه صورت می باشد. آیا نیازی به مراجعه به دفاتر کمیته های استانی هست یا خیر؟

 
ج) بعد تکمیل فرم ثبت نام ، دفاتر کمیته های خادمین در استانها شروع به بررسی پرونده های ثبت نامی نموده و در صورت تکمیل بودن فرم ثبت نام اقدام به فراخوان داوطلبین جهت تکمیل پرونده می نمایند. لذا داوطلبین گرامی بعد از ثبت نام بایستی منتظر تماس ویا پیامک کمیته های استانی خود باشند. زمان انجام تکمیل پرونده و مصاحبه ها از 22 آذرماه همزمان با شروع ثبت نام لغایت 30 دی ماه 1394 خواهد بود.( به داوطلبین عزیز توصیه می شود که تا 15 دی ماه منتظر دریافت پیامک و یا تماس بمانند و در صورت عدم وصول پیام و یا تماسی بعد از این تاریخ با کمیته های خادمین در استان خود تماس بگیرند.)

 
14- نتیجه گزینش چه مدت طول می کشد تا به فرد اعلام شود؟

 
ج) نهایت زمانی که کمیته های خادمین استانها فرصت دارند تا نتیجه گزینش را اعلام نمایند، 30 دی ماه 1394 خواهد بود. در صورتی که تا این زمان نتایج اعلام نشود با دفاتر کمیته های استانی خود تماس بگیرید.

 
15-  از نحوه پاسخ گویی و موارد دیگر در استانها شکایت داریم. باید به چه کسی مراجعه نمائیم؟

 
ج) با توجه به اینکه دفاتر کمیته های استانی در هر استان تحت مدیریت مسئول اردوئی راهیان نور و گردشگری سپاه همان استان می باشد، لذا میتوانید با ارائه گزارش به مسئولین محترم اردوئی ها و یا ارسال گزارش به دفتر کمیته مرکزی خادمین شهدا پیگیر شکایات و انتقادات خود باشید. (ادرس و شماره تماس سازمانهای اردوئی در استانها به زودی درج خواهد شد.)
ارسال نظرات