بسیجی تبریزی موفق به طراحی کفش گرمازا و سرمازا شد

یکی از بسیجیان تبریزی برای رفع مشکل دمای پا در فصول مختلف سال موفق به طراحی و ساخت کف گرمازا و سرمازا برای کفش شد.
کد خبر: ۸۸۶۵۳۵۷
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

سعید آزمون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ابداعات و اختراعات براساس رفع نیازهای بشر طراحی می شوند، افزود: طبق تحقیقات میدانی این طرح نیز برای رفع مشکل دمای پا طراحی شده است.

وی با بیان اینکه تعریق پا در فصل گرم و سرمازدگی در فصل سرد مشکل مبتلا به و عمده مردم از کوهنوردان گرفته تا مردم عادی است، گفت: کف این کفش با سیستمی که در آن طراحی شده است این مشکل را با حرکت پا و تبدیل انرژی آن به سرما و گرما در فصول مختلف مرتفع می کند چراکه دمای بدن انسان وابسته به دمای پا به عنوان قلب دوم است.

آزمون با اشاره به اینکه این طرح مشابه خارجی و داخلی ندارد و در اداره ثبت اختراعات با شماره 30329 به ثبت رسیده است، بیان کرد: طرح دیگری بوده که سیستم آن شیمی بوده در حالی که سیستم این طرح مکانیکی است و با حرکت پا تولید انرژی سرمايي یا گرمایی می کند.

 

وی در جواب سوالی مبنی بر تولید انبوه طرح خود، اظهار داشت: نخستین ساز و کار هر اختراعی توجیه اقتصادی آن است تا بتوان با تولید انبوه برای آن در حد کف جامعه قیمت گذاری کرد تا بیشتر مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

این مخترع بسیجی با اشاره به اینکه دو ماه نیاز است تا بتواند طبق برنامه مدون چرخه تولید این طرح را راه اندازی کند، ابراز امیدواری کرد: با حمایت دولت بتواند با تولید انبوه ضمن عرضه در بازار داخلی به خارج از کشور نيز صادر کند.

آزمون اضافه کرد: کف طراحی شده قابلیت قرار گرفتن در همه نوع کفش ها را دارد و با تولید انبوه آن می تواند به راحتی در دسترس عموم مردم باشد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها