خبرهای داغ:
مراسم ترتیل خوانی حرم امامزاده آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) بادرود با تلاوت قاری ممتاز آران و بیدگل و استاد مجمع قاریان و حافظان هلال، هر روز از رسانه ملی به روی آنتن می رود.
کد خبر: ۸۸۶۵۳۶۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، این برنامه با تلاوت محمدجواد نصیری آرانی قاری ممتاز و نخبه قرآنی آران و بیدگل و قاریان ممتاز مورد تایید شورای عالی قرآن، هر روز ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۷ از شبکه آموزش سیما و ساعت ۱۴ از سیمای مرکز اصفهان پخش می شود.

ضبط جزء‌خوانی قرآن کریم در آستان مقدس آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) با همکاری مسؤولان رسانه ملی در اردیبهشت ۹۶ به مدت دو هفته انجام شده است.
محمدجواد نصیری آرانی نخبه قرآنی مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل، در سال گذشته موفق به کسب رتبه تخست رشته ترتیل سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور شده بود.
نصیری همچنین با انتخاب شورای عالی قرآن در جزء‌خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان از سال ۹۳ تاکنون در امامزاده پنج تن(ع) تهران و امامزاده آقاعلی عباس(ع) همراه با قاریان نوجوان و ممتاز استان‌های مشهد، قم، یزد و تهران، کل قرآن کریم را به شیوه ترتیل قرائت کرده که در رمضان سال های گذشته از شبکه دو سیما پخش شده است.
گفتنی است؛ در اسفند ماه سال گذشته در مراسم بیست و یکمین دوره تکریم خادمان قرآن کریم کشور، با ارزیابی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل در زمره مؤسسات برتر قرآنی کشور قرار گرفت.
مجمع قاریان و حافظان هلال که در ابتدا با تفأل به آیات قرآن مجمع القرآن هدایت نام داشت در ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۲ بنا به توصیه و تشویق استاد محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز بین‌المللی کشور و به همت جمعی از جوانان علاقه‌مند به قرآن و با مساعدت هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شد.
تشکیل جلسات هفتگی قرآن کریم، آموزش روخوانی، تجوید، صوت و لحن، تربیت قاریان و حافظان، تاسیس کتابخانه تخصصی قرآنی، تاسیس بانک نوار تخصصی قرآنی، همکاری در برگزاری مسابقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تولید نوار آموزشی ترنم نیایش و نرم‌افزار قرآنی نسیم وحی، برگزاری برنامه‌های شبی با قرآن و کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز مصری و قاریان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به صورت متناوب، برگزاری مسابقات سراسری از جمله فعالیتهای مجمع بوده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها