خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا در جمع کارکنان این ناحیه گفت: آنچه که خداوند از بنده خود طلب می کند، عبودیت بوده و در ماه مبارک رمضان نیز تجلی عبودیت از همه ماه های خدا بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۶۵۴۰۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی به فضلیت این ماه و به نزول کتاب آسمانی در این ماه اشاره و بیان کرد: ماه رمضان از منظر قرآن و رسول مکرم اسلام ماه ویژه ای بوده که در قرآن از آن نام برده شده است.

وی با اشاره به این حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرموده؛ «در ماه مبارك بايد تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توكل و توسل از اهل بيت(ع)، عمل به دستورها و احكام قرآن كريم، دورى از گناهان، انجام توبه واقعى، عبادت، شب زنده دارى، درك فضيلت شب قدر و... فضيلت ماه مبارك رمضان را درك كرد»، افزود: از این ماه باید در راستاى رسيدن به كمال حركت كرد و به گونه اى خودسازى كرد كه با پایان ماه تأثير و فوايد آن در روح و جان افراد باقى و تا ماه رمضان آينده ماندگار باشد.

حجت الاسلام احمدی ماه رمضان را ماه تقويت اخلاص نيت انسان دانست و اظهار داشت: «حضرت فاطمه زهرا(س) در اين زمينه مي­فرمايد؛ خداوند روزه را واجب کرده براي تقويت و تثبيت اخلاص در عبادات. زيرا روزه تنها عملي است که ريا و تظاهر در آن راه ندارد و روزه­دار بدون نظر به توجه ديگران امساک مي­کند».

وی نزول کتب آسمانی، توفیق روزه، استجابت دعا، وجود شب قدر، بهار قرآن و برترین ماه سال را از مهم ترین فضایل ماه مبارک رمضان برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا، تقویت تقوا، پرهیزگاری و اخلاص، مانع عذاب های دنیوی و اخروی(بنا به فرمایش پیامبر (ص)؛ روزه سپری در برابر آتش است)، آرامش روح و جسم، مانع نفوذ شیطان و احیای فضای اخلاقی را از مهم ترین آثار و فوائد روزه خواند.

ارسال نظرات