کارشناس رسانه گفت: پشت پرده شبکه های ماهواره ای امثال جم تی وی گروهک تروریسم فرهنگی وجود دارد و همکاری با آن مانند همکاری با گروه های تروریستی است
کد خبر: ۸۸۶۵۴۱۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

روح الله مومن نسب کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه جم اظهار داشت: طبق قانون، برخی رسانه ها رسانه های رسمی و قانونی محسوب می شوند که از طریق دستگاه های مربوطه مجوز فعالیت خود را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها مانند شبکه های ماهواره ای رسانه های غیر قانونی هستند افزود: وقتی این رسانه ها نقش اپوزوسیون فرهنگی و یا سیاسی را بازی کنند جزء رسانه های دشمن محسوب می شوند؛ در نتیجه هر گونه فعالیتی در این رسانه ها همچون فعالیت و همکاری با گروهک های مخالف نظام جمهوری اسلامی بوده و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی موظفند با شرکت هایی که تبلیغاتشان را به رسانه های ضد انقلاب می دهند برخورد جدی کنند.

مومن نسب بیان داشت: از سویی دیگر بانک ها هم باید حسابهایی که مرتبط با این رسانه ها هستند را مسدود کنند الان خیلی از حسابهای برون مرزی کشور ما به دلیل اتهام همکاری با گروه های تروریستی بسته شده است درحالیکه پشت پرده شبکه های ماهواره ای امثال جم تی وی گروهک تروریسم فرهنگی وجود دارد و همکاری با آن مانند همکاری با گروه های تروریستی است.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه بانکها، دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و قوه قضائیه در این زمینه ضعف دارند گفت: قوه قضائیه باید برای واکنش سریع به این قضیه به نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی خود دستور دهد تا به محض مشاهده این موارد عکس العمل نشان دهند.

وی متذکر شد: ما باید از دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و نظامی مطالبه کنیم که چرا در چنین مواردی بی تفاوت هستند و نتیجه این بی تفاوتی اشغال مرزهای فرهنگی ما توسط دشمن خواهد بود و از این طریق آسیب های اخلاقی، امنیتی و سیاسی افزایش خواهد یافت.

مومن نسب خاطر نشان کرد: رسانه ها برای فعالیت های قانونی خود در کشور مجبور به گرفتن مجوز و اجرای بند بند قانون هستند و اگر خارج از چارچوب تعیین شده فعالیت کنند با آنها برخورد مستقیم می شود اما برخی رسانه ها یا گروهک های غیرقانونی به هر شکلی می توانند تبلیغات را پخش کنند.

این کارشناس رسانه عنوان کرد: در حال حاضر حجم عظیمی از تبلیغات کالاهای ایرانی را در شبکه های ماهواره ای همچون جم تی وی شاهدیم و دلیل آن هم نبود عدالت تبلیغاتی و رسانه ای و وجود کاپیتولاسیون در عرصه تبلیغات رسانه ای است که گوشه ای از آن هم در تلگرام و کانال های غیر مجاز تلگرامی دیده می شود.


ارسال نظرات