ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق را بیش از 20 میلیارد و 577 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: یک باند قاچاق کالا شناسایی و 213 فقره پرونده در ارتباط با قاچاق کالا تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد و در این ارتباط 143 متهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۶۵۴۹۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در راستای مقابله بی امان با قاچاق کالا و ارز در استان و در جهت تحقق شعاراقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی، این فرماندهی با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات، طرح‌های مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالاهای گمرکی، دخانی، ترانزیتی، فرآورده‌های شیلاتی و کالاهای تعزیراتی با هدف ناامن کردن بستر ارتکاب جرم، فروردین امسال در سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با همکاری دیگر عوامل انتظامی استان با پیگیری و رصد قاچاقچیان و اقدامات اطلاعاتی انبارها و محل دپو کالای قاچاق را شناسایی کردند.

میرفیضی با اشاره به انهدام یک باند تهیه و توزیع کالای قاچاق، گفت: کشف 42 هزار نخ سیگار قاچاق، 25 تن آرد قاچاق، دو تن کود شیمیایی قاچاق،46 هزار عدد قرص و داروی قاچاق، چهار هزار عدد تجهیزات پزشکی، 120 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، 308 ثوب البسه نامتعارف و قاچاق، انواع مواد غذایی، 31 تن چوب آلات جنگلی قاچاق، فرآورده‌های شیلاتی، سه هزار و 520 عدد مواد محترقه، از جمله کشفیات کالای قاچاق در این مدت بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران، ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق را بیش از 20 میلیارد و 577 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: یک باند قاچاق کالا شناسایی و 213 فقره پرونده در ارتباط با قاچاق کالا تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد و در این ارتباط 143 متهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند.

میرفیضی با تاکید بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، از فعالیت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان با همکاری همه عوامل انتظامی و امنیتی استان خبر داد و افزود: نقش مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در همکاری با پلیس برای مقابله با قاچاق کالا، نقش سازنده‌ای است.

وی عدم خرید کالای بی‌کیفیت خارجی قاچاق در بازار و حمایت از تولیدات داخلی را در پیشگیری از قاچاق کالا مهم دانست و تاکید کرد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیاز به عزم همگانی دارد.

میرفیضی همچنین از شناسایی‌ عامل تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی قاچاق با بیش از 10 و 500 عدد تجهیزات پزشکی قاچاق در استان خبر داد.

وی بیان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی مازندران در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به نام ح- ب در امر تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی قاچاق فعالیت دارد، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

میرفیضی افزود: ماموران با تعقیب ومراقبت از این فرد دریافتند، متهم به قاچاق کالا اموال را از طریق پایانه‌های حمل و نقل انتقال و سپس آنها را توزیع می‌کند.

رئیس پلیس مازندران یادآور شد: ماموران با شناسایی محل دپوی کالای قاچاق که در منطقه ای در جاده ساری به قائم‌شهر بوده، اعزام شدند و در نتیجه بیش از 10 هزار و 500 عدد تجهیزات پزشکی به ارزش 210 میلیون ریال را کشف کردند. متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها