موسی زاهدی
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب:
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب گفت: روزه، فرصتي براي تفكر ، بندگی و کسب تقواست.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۱۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میناب،حسن فاطمی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در جمع کارکنان ناحیه مقاومت گفت: انسان روزه دار اندكي در آنچه بوده و آنچه بايد باشد، تدبر مي كند، با چراغ روزه راه خود را پیدا می کند و خود را از گردنه هاي پرخطر زندگي مادي به دور نگه مي دارد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب با استناد به آیات و روایات افزود: روزه حكمت مي آفريند و حكمت، معرفت و شناخت را در پي دارد و به دنبال معرفت، يقين و باور به دانسته ها حاصل مي شود.

سرگرد فاطمی روزه را سرآغازی برای رسیدن انسان به یقین و باور قلبی دانست و اظهار داشت: زماني كه كسي به يقين رسيد، با تمام شرايط سازگاري مي يابد و در سختي يا آسايش و تمام خاطر خود را به يار بي همتا مي سپارد و در كسب رضايت او مي انديشد.

وی اضافه کرد: روزه با گرسنگي و تشنگي و محدوديت هايي همراه شده تا خواب غفلت ازچشم انسان گرفتار در تار دنياي فريبا، بربايد و او را به فردايي ديگر يادآور شود.

این مقام مسئول يكي از آثار معنوي روزه، يادآوري روز رستاخيز برشمرد و گفت:با گرفتن روزه و حفظ آن، اخلاص خود را ثابت مي كند و در اثر مداومت بر اين كار، صافي و صفا در ديگر عبادت ها نيز براي او حاصل مي شود.

سرگرد فاطمی تصریح کرد: روزه برنامه اي است كه به فرموده رسول خدا، شيطان را از انسان دور مي سازد و فرصتي براي تقويت روح و رسیدن انسان به کمالات معنوی است.


ارسال نظرات