یادواره بزرگداشت یاد و راه و خاطره پنج شهید والامقام مدافع حرم شهرستان دامغان به همت بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۲۷
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام حسین علیزاده عضو شورای علمی مؤسسه روایت سیره شهدا در یادواره بزرگداشت یاد و راه و خاطره پنج شهید والامقام مدافع حرم شهرستان دامغان که شب گذشته به همت بسیج هنرمندان شهرستان در محل سالن همایش‌های کانون امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: گفتمان مدافعان حرم و شهدای گرانقدر آن ادامه راه عاشورا است، فرهنگی که در دل خود دنیایی از معارف را جای داده و روح حاکم برآن آموزه‌ها و ارزش‌های قیام حسینی است.

این راوی سیره شهدا با بیان اینکه پژوهشگران بیش از 70 هزار وصیت‌نامه شهدا را بررسی کردند و در همه آنها مفاهیم قیام الهی امام حسین(ع) تجلی داشته است، افزود: عاشورا روح فرهنگ مقاومت است، گفتمان ناب شهدا و مدافعان حرم مملو از شعارهایی ناب و حرکت‌های برآمده از کالبد فرهنگ مقاومت و درس‌های زنده قیام کربلا است.

وی با تأکید بر اینکه هر جا نفخه روح بخش عاشورا دمیده شود، مقاومت، ایثار و جهاد شکل می‌گیرد، اضافه کرد: سمت و سوی حرکت جبهه مقاومت نیز برآمده از فرهنگ اهل بیت(ع) است، همانا جهت حرکت این جبهه گفتمان معنوی و جهان‌شمول مهدویت است، از این رو شهدای مدافع حرم جنگ و نبرد با داعش و گروه‌های خونریز تکفیری را هدف کوتاه مدت خود و جبهه مقاومت می دانند، هدف اصلی نابودی اسرائیل غاصب است.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: باید مبانی و ریشه‌های فرهنگ مقاومت را بشناسیم، بفهمیم و ترویج دهیم؛ همه باید نخست خود روشن شویم و سپس روشنگری کنیم، بی‌تردید کسانی که مبانی فرهنگ ناب مقاومت را دریافت و درک کردند دیگر نمی‌توانند در برابر ظلم و زیاده‌خواهی ساکت بنشینند؛ توحید، معاد و حرکت بر مسیر صلاح و راستی سه مبنای اصلی فرهنگ مقاومت هستند.

عضو شورای علمی مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این مطلب که شهدای مدافع حرم می‌آموزند که ما باید صادر کننده مبانی توحیدی به اقصی نقاط جهان باشیم نه اینکه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن منفعل عمل کنیم، تصریح کرد: معاد دومین مبنای فرهنگ مقاومت است، مرگ خط تقاطع زندگی نیست بلکه به تعبیر سیدالشهدا(ع) مرگ یک پل است، شهدای مدافع حرم بر خلاف بسیاری از ما که واهمه داریم، مشتاقانه از این پل عبور کردند.

وی با بیان اینکه شهادت تنها پس از خودسازی و آماده کردن خود برای عبور و دل‌کندن از جلوه‌های فریبنده دنیا نصیب شهدا شده است، اظهار داشت: سومین مبنای فرهنگ مقاومت حرکت بر مسیر صلاح و راستی است، راهی ماندگار که باید زنده نگه‌ داشته شود، از این رو همه باید پیام و آثار ارزشمند و زرین شهدا را به اقشار مختلف به ویژه نسل جوان کشور منتقل کنیم.

گفتنی است، تجلیل از خانواده پنج شهید مدافع حرم شهرستان دامغان، شهیدان والامقام سید علی اصغر شنایی، مهدی خراسانی، سعید علیزاده، علی اصحابی و محمدرضا دهقان امیری و مداحی حاج ابوالفضل بینائیان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها