كشاورزان پارس آباد كماكان در انتظار رسیدن بذر سويا

بذر سويا مورد نیاز كشاورزان پارس آباد هنوز تامین نشده است و اين امر باعث شده تا جمعي از زارعان با حضور در جهاد كشاورزي اين شهرستان به اين مساله معترض شوند.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۴۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از  آران مغان، نبود بذر كافي سويا براي زارعان شهرستان پارس آباد باعث شده تا بذر سويا مورد نیاز كشاورزان هنوز تامین نشود و اين امر باعث شده تا جمعي از زارعان با حضور در مديريت جهاد كشاورزي اين شهرستان به اين مساله معترض شوند.

از سويي با تامین نشدن بذر مورد نياز و مقدار ذخيره شده آن به نسبت كشاورزان منطقه، بازار سیاه فروش بذر سويا در این شهرستان در حال رونق است و كشاورزان مجبور به خرید بذر از بازار آزاد با قیمت بالا می شوند.

اين در حالي است كه به گفته رئيس جهاد كشاورزي شهرستان پارس آباد، سال گذشته در سطح بيش از 10 هزار و 370 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان دانه روغنی سویا کشت کردند و پيش بيني مي شد 27 هزار تن محصول برداشت شود.

از مزايا و ارزش بالاي غذايي دانه روغني سويا مي توان به دو برابر بودن پروتئين در دانه سويا نسبت به ساير دانه هاي روغني اشاره كرد و درصد روغن آن نيز از ساير محصولات روغني رايج كمتراست. وجود پروتئين زياد در سويا باعث شده تا كنجاله روغن كشيده آن نيز براي تغذيه انسان بسيار مفيد باشد. روغن استخراج شده از دانه هاي سويا يكي از مهم ترين انواع روغن ها محسوب مي شود.

گفتني است، كشت سويا هم در زراعت بهاره و هم در زراعت تابستانه صورت مي‌گيرد كه كشت دوم آن بعد از محصولا‌تي چون گندم، جو، سيب‌زميني و ... انجام مي‌شود.
 

///

///

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار