مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ:

استکبار جهانی فرهنگ ایثار و شهادت را هدف گرفته است

حجت الاسلام صادق نیکنام در یادواره آبروی محله به نام شهید بهمن محمدی، گفت: استکبار جهانی درصدد است فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ‌اسلامی از بین ببرد.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۴۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛یادواره شهدای آبروی محله به نام و یاد شهید بهمن محمدی در روستای چشمه چلی شهرستان کوهرنگ با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهداء برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کوهرنگ در این مراسم، با اشاره به خاطرات هشت‌سال دفاع مقدس و بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: نگذارید این معجزه دفاع مقدس فراموش شود، خانواده معظم شهدا، معتمدین، جوانان پرشور و اثرگذاران در هر برهه‌ای از زمان نباید اجازه دهند این حادثه عظیم دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام صادق نیکنام، با تأکید بر اینکه با ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و روحیه جهادی باید در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم‌، خاطرنشان کرد: هدف دشمن این است که اخلاص، صداقت، روحیه انقلابی و از خود گذشتگی ازبین برود و به فراموشی سپرده شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کوهرنگ اضافه کرد: ما نباید در گذشته بمانیم‌، زیرا جهاد، ایثار و از خودگذشتگی چراغ راه آینده ماست.

حجت الاسلام نیکنام، با اشاره به اینکه با این توصیفات مسیر آینده خود را روشن می کنیم، افزود: ایثار و از خودگذشتگی چراغ راه آینده ماست و استکبار جهانی درصدد تضعیف انگیزه جوانان ما و روحیه ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: همین استکبار است که کشورها را مجبور به امضا سند 2030 می‌کند و یکی از کسانی که می خواهد انگیزه جهاد و شهامت و شهادت را از مردم بگیرد استکبار جهانی است، آن‌ها سعی دارند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ‌اسلامی از بین ببرند.

این مقام مسئول، با تأکید بر اینکه مبحث ما مبحث سیاسی و گروهی نیست، افزود: بحث ما بحث اعتقادی است‌، بحث ارزش‌های نظام است. ملت ما شهدا و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب و نظام کرده است، در حالیکه دشمن سعی دارد جلوی پیشروی انقلاب و نظام اسلامی ما را بگیرد.

حجت الاسلام نیکنام با توصیه به جوانان اعم از خواهر و برادر، گفت: باید مراقب کسانی باشیم که در خارج وعده دروغ می‌دهند و سعی دارند فرهنگ ما، ذائقه مردم، نوع پوشش مردم، نوع زندگی و نوع رفتار مردم را عوض کنند.

وی با اشاره به تهدیدات فراروی موقعی که نوع فکر و رفتار ما تغییر کند، افزود: آن‌وقت جوانان ما به راحت‌طلبی، رفاه و غرب‌زدگی عادت می‌کنند و آن‌ زمان دیگر جوانانی نیستند که دغدغه انقلاب را داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کوهرنگ گفت: یکی از درس‌های بزرگ شهدا، علی‌الخصوص شهید بهمن محمدی همین الگوهایی بود که عرض کردم لذا باید سعی کنیم زندگینامه شهدا را بخوانیم، آن‌ها را به‌عنوان الگو معرفی کنیم و هم‌چنین باید سیره شهدای دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهیم و خودمان عامل این حرکت باشیم.

حجت الاسلام نیکنام با اشاره به احادیث و آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: عبادت خداوند یکی از رمزهای موفقیت است و احترام به پدر و مادر باید در فرهنگ و جامعه ما هر روز پر رنگ‌تر شود و هم‌چنین امام صادق(علیه السلام) فرمودند که هر کسی مورد نفرین والدین شود نسل او کم می‌شود.

وی در پایان افزود: خداوند به زندگی شهید برکت می‌دهد، به پدر و مادر خود احترام بگذارید که نسل صالح و پاکیزه داشته باشیم.

گفتنی است؛ در پایان یادواره شهید آبروی محله از خانواده شهید بهمن محمدی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال نظرات