«قاسم رفیعا» شاعر طرقبه ای به عنوان برگزیده نخستین کنگره ملی شعر ویژه سرود، ترانه و تصنیف دفاع مقدس معرفی شد.
کد خبر: ۸۸۶۵۵۵۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
این شاعر محلی سرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از دلایلی که دفتر نشر آثار دفاع مقدس اقدام به برگزاری کنگره کرده این بوده که محتوای سروده های دفاع مقدس به صورت سلیقه ای کار شده و قاعده ای مناسب در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در همین راستا نخستین کنگره ملی شعر ویژه سرود، ترانه و تصنیف دفاع مقدس برگزار شد که بیش از ۴۰۰ اثر توسط هنرمندان توانمند از تمامی استان‌ها به دبیرخانه کنگره ارسال شد و به وسیله اساتید شناخته شده از جمله محمدعلی بهمنی، علیرضا غزوه، مرتضی امیری اسفندقه داوری شد.

رفیعا با اشاره به اینکه برخی ترانه‌سرایان سفارشی کار می کنند و هزینه‌های هنگفتی صورت می‌گیرد گفت: رانت‌خواری در فضای شعر و ترانه کشور وجود دارد لذا این فعالیت کنگره موجب شکستن انحصارهای ایجاد شده می شود و هنرمندان جوان و ناشناخته وارد این عرصه خواهند شد.

وی هدف کنگره شعر و تصنیف دفاع مقدس را حرکت به سمت تولیدات به روزتر دانست و خاطرنشان کرد: موضوع اثر برگزیده من در گروه ترانه در مورد «جوان امروز؛ جوان دیروز» برای ادامه راه شهیدان بوده است و گفتنی است از مقام آوران استان‌های همدان، تهران و کردستان نیز تقدیر به عمل آمد.

برگزیده نخستین کنگره ملی شعر دفاع مقدس بر میدان دادن به جوانان برای رونق بیشتر در این حوزه تأکید کرد و افزود: دل جوانان کشور برای ارزش‌های اسلامی و اعتقادات می‌تپد و این را با رفتارها و حضورشان ثابت کرده‌اند لذا ضروری است در این فضا نوآوری شود و به جنبه‌های خاص مورد علاقه جوانان توجه شود و استفاده بهینه از آن انجام صورت گیرد.

وی اظهار کرد: مقرر شده این آثار به صورت کتاب منتشر و به آهنگسازان حوزه دفاع مقدس واگذار شود تا علاوه بر ارتباط خوبی بین شعرا و آهنگسازان به زودی شاهد کارهای تازه و نو در این حوزه باشیم.

رفیعا ضمن تأکید بر ایجاد گونه های موسیقی متنوع و اکتفا نکردن به فضای موسیقیایی محدود گفت: باید بدانیم موسیقی در جامعه به عنوان اتفاق در حال رقم خوردن است لذا اگر گونه‌های سالم و موسیقی اصیل ایرانی توسط مسئولان حمایت نشود گونه های ناسالم در مجموعه‌های زیرزمینی که هیچ جایگاهی ندارند، رشد پیدا می‌کند بر این اساس قطعا نیاز به جذب گروه‌های موسیقی درفضای ارزشی داریم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها