همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛

نگارستان امام خمینی(ره) در مقبره الشعرا افتتاح می شود

شهردار تبریز گفت: در ضلع جنوبی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا نگارستان حضرت امام خمینی(ره) همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۶۳۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی افزود: در حال حاضر عملیات ساخت نگارستان مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این که فاز نخست طرح توسعه مقبره‌الشعرا، اواسط خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: این نگارستان، شامل محتوای ارزنده‌ای از آثار هنری مرتبط با امام خمینی(ره) است و از لحاظ مسائل فرهنگی و هنری، مجموعه‌ای فاخر و ماندگار خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت افتتاح فاز نخست طرح مقبره‌الشعرا به همراه طرح‌های پیرامون این مجموعه، افزود: به منظور فضاسازی در محوطه موزه قاجار، این طرح در سه فاز مجزا با مساحت 11 هزار متر‌مربع اجرا و تکمیل شده است.

نجفی بیان کرد: تاکنون 60 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که تملک و تخریب دو ساختمان فرسوده مجاور و فضاپردازی محوطه انتهایی، از جمله اقدامات برای ساماندهی این موزه بوده است.

شهردار تبریز ادامه داد: با بهره‌برداری از موزه قاجار و افتتاح فاز نخست طرح مقبره‌الشعرا، مکانی فرهنگی، تاریخی و جذاب، در شمال شهر به وجود خواهد آمد که این موضوع از نظر جذب گردشگر برای تقویت منطقه کم‌برخوردار شهر موثر خواهد بود.

شهردار منطقه 10 تبریز نیز گفت: در سال 83 این قسمت طرح مقبره‌الشعرا به وسیله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 30 درصد ساخته شده بود که از سال 93 مسئولیت اجرای ضلع جنوبی مقبره‌الشعرا را شهرداری تبریز عهده‌دار شد.

باقر خوشنواز افزود: از اقدامات فنی و اجرایی در ضلع جنوبی طرح مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا می توان به گچ‌کاری دیوارهای ساختمان نگارستان و اجرای نما با سنگ عباس‌آباد و ساخت دیوارهای محوطه اشاره کرد.

وی با اشاره به این که در ضلع جنوبی مقبره‌الشعرا بخش گالری و کتابخانه وجود دارد، ادامه داد: کل مساحت این مجموعه سه هزار و 800 متر مربع است.

شهردار منطقه 10 تبریز با اشاره به اقدام‌های درحال انجام در کل طرح مجموعه مقبره‌الشعرا گفت: اجرای فونداسیون تراس شمالی و رمپ تراس شمالی، اجرای فونداسیون ضلع غربی‌، اجرای نبش‌کشی دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان و همچنین خاکبرداری به منظور توسعه بقعه امام زاده سید حمزه از اقدام‌های در حال انجام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار