خبرهای داغ:
به همت قرارگاه پيشرفت و آباداني دهستانهاي محروم

قنات روستاي مرزي چشمه بيد احيا مي شود

طرح احياي قنات روستاي مرزي چشمه بيد در دستور كار قرارگاه پيشرفت و آباداني دهستانهاي محروم كشور قرار گرفت و عمليات احياي آن آغاز گرديد.
کد خبر: ۸۸۶۵۶۶۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
مسؤول بسيج سازندگي زيركوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: شش دهستان محروم استان خراسان جنوبي به همت قرارگاه پيشرفت و آباداني دهستانهاي محروم كشور  آباد خواهند شد تا به تراز انقلاب برسند كه دهستان پترگان شهرستان زيركوه يكي از اين دهستان ها است.

صمدي خاطرنشان كرد: در اين طرح به  زيرساخت ها و مشكلات فرهنگي، اجتماعي و ورزشي كمك مي شود تا اين دهستان ها به تراز انقلاب اسلامي برسد كه فاز اول آن در بحث عمراني آغاز شده است.

وي ادامه داد:در فاز عمراني كه تا پايان تيرماه به اتمام خواهد رسيد،ساخت دو خانه عالم در روستاهاي بارنجگان و ملكي، احياي 4 رشته قنات در روستاهاي چشمه بيد،چاه الله داد،ملكي و مار زنگي و دو استخر ذخيره آب در روستاهاي چشمه بيد و مارزنگي بارنجگان در دستور كار قرار دارد.

صمدي اذعان داشت: هدف از اجراي اين طرح علاوه بر محروميت زدايي از مناطق محروم اين است كه مردم پاي كار بيايند و قدر زحمتي كه مي كشند را بدانند.

غضنفري يكي از اهالي روستاي چشمه بيد نيز با اشاره به معضل بيكاري جوانان ،از زحمات قرارگاه محروميت زدايي تشكر كرد و گفت:اميدواريم با كمك مردم و مسؤولان قنات روستا احيا شود و علاوه بر كمك به اشتغال جوانان،باعث جلوگيري از مهاجرت جوانان اين روستاي مرزي به شهرها شود.

غضنفري خاطرنشان كرد:مردم اين روستا سرمايه اندكي دارند و قادر به كمك مالي در جهت احياي قنات نيستند اما نيروي انساني جهت كار توسط مردم اين روستا تامين مي شود.

گفتني است،روستاي مرزي چشمه بيد در فاصله 20 كيلومتري مرز افغانستان قرار دارد كه شغل اكثر مردم آن دامداري و كشاورزي است و قرار است قنات اين روستا به طول 400 متر حفاري و لوله گذاري شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار