خبرهای داغ:
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطرح کرد

اطعام 11 هزار نفر با افطاری ساده در حرم حضرت معصومه(س)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: طی ایام ماه مبارک هر روز 11 هزار نفر در سفره افطاری ساده حرم مطهر میهمان هستند و نزدیک به 500 نفر از خادمان از میهمانان حرم میزبانی می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۵۷۰۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
اطعام 11 هزار نفر با افطاری ساده در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین صفر فلاحی با بیان اینکه ویژه برنامه سحرگاهان همانند سال‌های گذشته طی ایام ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) دنبال می‌شود، اظهار کرد: محافل قرآنی حرم مطهر امسال به شیوه متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی طی ماه رمضان هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) به ایراد سخن می‌پردازد، اضافه کرد:‌ در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم شبستان امام خمینی(ره) هر روز از چهره‌های شاخص قرآنی تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) از اجرای برنامه‌های شبانگاهی طی ماه مبارک رمضان یاد کرد و گفت: جشن قرآنی ویژه خانواده‌ها هر شب ساعت 22:30 در شبکه استانی نور پخش می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت شخصیت‌شناسی را از دیگر برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) برشمرد و افزود: این برنامه در ایام وفات حضرت خدیجه(س)، میلاد حضرت مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع) دنبال می‌شود و همچنین ویژه برنامه‌ای به مناسبت ایام وفات حضرت خدیجه(س) همزمان با پانزدهم خردادماه به منظور معرفی حضرت خدیجه(س) در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

فلاحی یادآور شد: تکیه بر آموزه‌های قرآن کریم یکی از علل موفقیت ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است به همین علت ترویج این آموزه‌ها در شرایط کنونی نیز باید به عنوان یک اولویت دنبال شود و امیدواریم بتوانیم از ماه مبارک رمضان در راستای رسیدن به این هدف استفاده لازم را داشته باشیم

وی با بیان اینکه تلاوت عمومی قرآن کریم از 20 سال گذشته در حرم حضرت معصومه(س) دنبال شده است، تصریح کرد: در مراسم ترتیل‌خوانی نوجوانان امور مختلف این مراسم توسط خود نوجوانان انجام می‌شود چرا که برای ترویج آموزه‌های قرآنی باید بتوانیم اقشار مختلف را در امور قرآنی سهیم کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: طی ایام ماه مبارک هر روز 11 هزار نفر در سفره افطاری ساده حرم مطهر میهمان هستند و نزدیک به 500 نفر از خادمان از میهمانان حرم میزبانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حرم حضرت معصومه(س) امسال در شب‌های قدر برنامه‌ریزی مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته دارد، عنوان کرد:‌ هر ساله جمعیت چشمگیری از شهروندان و زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) شب‌های قدر خود را در حرم سپری می‌کنند چرا که علاوه بر معنویت ویژه حرم مطهر، سخنرانان و مداحان برجسته کشوری در مراسم های شب‌های قدر حضور دارند.

فلاحی از برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی ویژه خواهران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) یاد کرد و ادامه داد: بانوان با سنین مختلف در این مراسم ترتیل‌خوانی حضور قابل توجهی دارند چرا که در این مراسم از قاریان برجسته کشوری استفاده شده است.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد و حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری از اساتید برجسته حوزه هر روز قبل از نماز ظهر و عصر با محوریت مباحث اخلاقی و دینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) سخنرانی می‌کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اهتمام رسانه‌های استانی و ملی نسبت به پوشش برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در طول سال تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این مجموعه نسبت به انعکاس مراسم های حرم مطهر در ایام ماه مبارک رمضان نگاهی ویژه داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار