خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: بسیاری از مشکلات امروز عالم به خاطر خوراک و پوشاک است و این ماه فرصتی مناسب برای تمرین مبارزه با نفس و تنظیم سبک زندگی اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۶۵۷۲۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون ماه مبارک رمضان و فضائل این ماه اظهار کرد: به دلیل عنایات ویژه خداوند و ویژگی‌های این ماه، ماه مبارک رمضان از دیگر ماه‌ها متمایز بوده و در روایات نیز به شهرالله معروف است.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به خاطر برکات بسیار و دعاهای ویژه روزانه‌اش که انسان را به تفکر عمیق در خصوص آخرت و کوچک شمردن مشکلات زندگی دنیوی وامی‌دارد از دیگر ماه‌ها متمایز است.

این مسئول در ادامه تشریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز عالم به خاطر خوراک و پوشاک است و این ماه فرصتی مناسب برای تمرین مبارزه با نفس و تنظیم سبک زندگی اسلامی است.

مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین گرسنگی را نزدیک‌ترین حالت انسان به خداوند دانست و تبیین کرد: انسان روزه‌دار به خداوند نزدیک بود و بهتر می‌تواند حال نیازمندان و گرسنگان را درک کند.

عباسی روزه‌داری را عاملی موثر برای افزایش حس نوع دوستی در انسان‌ها عنوان کرد و گفت: رمضان فرصتی مناسب برای گذشتن از هوای نفس و رعایت حقوق دیگران است چراکه کسی که از شکم خود می‌گذرد خود را در برابر حقوق دیگران نیز کنترل می‌کند.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد: قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است و قرائت یک آیه از آن با ثواب یک ختم قرآن در دیگر ماه‌ها است و اگر کسی نتواند از فضائل این ماه بهره‌مند شود بسیار کم توفیق است.

این مسئول در خاتمه اراده فرد را عامل اصلی دستیابی به فضائل ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: ما باید تمام تلاش خود را برای دستیای به فضائل بسیار این ماه به کار گیریم و با مشارکت در برنامه‌های تدارک دیده شده در این ماه و اراده راسخ به سوی فضائل حرکت کنیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها