خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قزوین اذعان کرد: عمل کردن به آیات الهی و زمان گذاشتن برای مناجات با خدا و نزدیکی به او سبب بیمه شدن جان، مال و عمر آدمی می‌شود و سعادت آخرت را نیز با خود به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۶۵۷۵۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت فرارسیدنماه مبارک رمضان و پیرامون فضائل این ماه اظهار کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن، ماه میهمانی خداوند و ماه مغفرت و آمرزش الهی است.

وی رمضان را ماهی سرتاسر برکت دانست و تصریح کرد: نزول قرآن در ماه رمضان از اصلی‌ترین برکات این ماه می‌باشد و در این ماه نفس روزه‌دار همچون تسبیح و خواب او همچون عبادت است و سعادتمند کسی است که قدر این ماه را بداند.

این مسئول به بیان اعمال وارده در این ماه پرداخت و تبیین کرد: دعاهای وارده ماه رمضان، دعای افتتاح، دعای سحر و مناجات ابوحمزه ثمال از مهم‌ترین اعمال سفارش شده در این ماه هستند.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قزوین ادامه داد: تلاوت قرآن کریم، افطاری دادن و هم‌چنین خواندن نماز شب که سبب برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات است از دیگر اعمال سفارش شده در ماه مبارک رمضان می‌باشند.

حجت‌الاسلام مصطفایی اضافه کرد: عمل کردن به آیات الهی و زمان گذاشتن برای مناجات با خدا و نزدیکی به او سبب بیمه شدن جان، مال و عمر آدمی می‌شود و سعادت آخرت را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

وی امام علی(ع) را الگویی شایسته برای همه مسلمانان دانست و تشریح کرد: ما باید در این ماه که متعلق به یاد و نام امیرالمومنین، امام علی(ع) است تلاش کنیم تا همچون ایشان یاور مظلومان باشیم و گره‌ای از دستان فقرا و نیازمندان باز کنیم.

این مسئول با اشاره به مولود این ماه مطرح کرد: بر ما لازم است که به تبعیت از کریم اهل بیت امام حسن‌ مجتبی(ع) که چندین بار اموال خود را به نیازمندان تقدیم نمودند ما نیز از " آن‌چه که خود می‌پسندیم" در راه خدا برای نیازمندان انفاق کنیم.

وی در قسمت پایانی این گفت و گو به لیالی پرفضیلت قدر در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: به زبان آوردن بیش از هزار صفت از اوصاف خالق از زیبایی‌های لیلی قدر است که انتظار می‌رود خداوند توفیق استفاده احسنت از این ماه را به همه بندگانش بدهد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها