رئیس سازمان مردم نهاد سلامت اداری با اشاره به اینکه سلامت اداری و اقتصادی تنزل شدید داشته است، گفت: فاصله زیادی با اهداف سند چشم‌انداز داریم.
کد خبر: ۸۸۶۵۷۷۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن عابدجعفری امروز در نشست خبری سازمان مردم نهاد ارتقاء سلامت اداری با بیان اینکه فساد اداری با آنچه هدف برنامه‌ها است، فاصله بسیار زیاد و عمیق دارد، اظهار داشت: بین خواسته‌ها و سند چشم‌انداز، این فاصله مشهود است و در طول یک دهه گذشته، سنجش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد، هرگز از نمره 30 بالاتر نرفتیم، بنابراین 70 نمره با افق سلامت فاصله داریم.

رئیس سازمان مردم نهاد سلامت اداری با تأکید بر اینکه در سلامت اداری اقتصادی تنزل داشته‌ایم، گفت: در این سال‌ها به نمره 18 از 100 رسیدیم، در حالی که قبل از آن عدد 30 را تجربه کردیم.

وی خواستار ارتقاء سلامت اداری و اقتصادی شد و گفت: رئیس‌جمهور تأکید کرد که مردم و سازمان‌ها در این رابطه همکاری و همیاری و مطالبه داشته باشند، بنابراین ما نیز مطالبه خواهیم کرد.

عابدجعفری به سه نکته کلیدی موضوعی اشاره و یادآور شد: شناخت فساد انواع و گستره آن بسیار مهم بوده و همچنین در مرحله دوم، شناخت علت‌ها و دلایل آن در کنار راهکار و درمان باید پیش‌بینی شود. 

وی، مهمترین مرحله را پیشگیری از فساد دانست و افزود: پس از آن، نظارت و بازرسی و در گام آخر، باید برخورد و مقابله صورت گیرد.

در ادامه این نشست محمدعلی رمضانی قائم مقام سازمان مردم نهاد سلامت اداری به کارکردها و عملکرد سازمان پرداخت و تشریح کرد: این نهاد از سال 81 شکل گرفته و در سه سطح هیأت مدیره، شورای معاونان و شورای راهبردی متشکل از اساتید و روشنفکران و صاحب‌نظران استفاده می‌شود که به گفتمان‌سازی، هدایت و حمایت توجه جدی دارد. 

وی ادامه داد: مبارزه با فساد، علمی و بنیان دانشی دارد و کار سیاسی نیست.


ارسال نظرات