۱۵۴ میلیون سیم‌کارت در دست مردم

تازه ترین گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وجود بیش از ۱۵۴ میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان اسفند ماه پارسال در کشور حکایت دارد.
کد خبر: ۸۸۶۵۷۷۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، براساس تازه ترین گزارشی که دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است تا پایان اسفند ماه 1395 تعداد 154 میلیون و 398هزار و788 خط سیم کارت واگذار شده تلفن همراه در کشور وجود داشته است.


این تعداد سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال درحالی است که طبق گزارش همین دفتر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان شهریورماه پارسال 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیم کارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم ایران قرار داده شده است.


این گزارش نشان می دهد که تعداد 82 میلیون و 986 هزار و 304 خط از مجموع بیش از 154 میلیون سیم کارت واگذارشده تا پایان پارسال در کشور فعال بوده است.


این درحالی است که براساس گزارش دفتر مذکور این روند تا پایان شهرویورماه پارسال تعداد 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند .


براساس گزارش دفتربررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور به 104.14 درصد تاپایان اسفند ماه پارسال رسیده است در حالی که این ضریب تا پایان شهریورماه همان سال 98.72 درصد اعلام شده است.


براساس گزارش تازه دفتر مذکور مشترکان پهن باند سیارتاپایان اسفند ماه پارسال به 33 میلیون و 246 هزار و 69 مشترک رسیده است درحالی که این میزان تاپایان شهریورماه همان سال 23 میلیون و 445 هزار و 748 مشترک هستند.


رشد فزاینده شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازه زمانی آغاز بکار دولت یازدهم تا پایان اسفندماه پارسال نشان از پایبندی جدی این دولت به پیشران توسعه دانستن بخش آی.سی.تی است .


اردیبهشت ماه سال 1393 بود که حسن روحانی از شاخص های فناوری اطلاعات در کشور ابراز ناخرسندی کرد و طی قراری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رشد این بخش تاثیر گذارشد.


اکنون آمارهای تازه بیانگر وفای عهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه هرچه بیشتر این بخش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار