رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی امروز جلسه ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و سایر فعالین مرتبط با گوشت قرمز، تشکیل داد.
کد خبر: ۸۸۶۵۸۱۳
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی امروز جلسه ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و سایر فعالین مرتبط با گوشت قرمز، تشکیل داد و تصمیم بر توزیع گوشت قرمز وارداتی توسط شرکت پشتبانی امور دام با سود کم گرفت. در گفتگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارت ملاصالحی مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه"طی چند ماه اخیر رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اعلام خطر نسبت به افزایش قیمت در ماه رمضان در بازار اخلال ایجاد کرده است" اظهار کرد: وی نظر خود را در این ارتباط اعلام کرده اما اظهاراتی که بنده در  فضای رسانه مطرح کرده‌ام، بر اساس رصد بازار صورت گرفته است.

وی افزود: امروز جلسه ای در سازمان تعزیرات حکومتی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، صاحبان کشتارگاه و سایر فعالین بخش خصوصی مرتبط برگزار شد و همه حاضرین بر گرانی قیمت های فعلی و موجود دربازار صحه گذاشتند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: در این جلسه تصمیم  گرفته شد گوشت وارداتی، برای تنظیم  بازار ماه رمضان توزیع شود که شرکت پشتیبانی امور دام  مسئولیت این امر را بر عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که قیمت گوشت مشابه اعدادی که بنده اعلام کرده ام نبوده و  حرف ها من کذب است، مسئولان اکنون برای تنظیم بازار گوشت قرمز چنین اقداماتی را در دستور کار نداشتند.

توزیع گوشت دولتی برای تنظیم بازار تا روز آینده

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: نماینده شرکت پشتیبانی امور دام در این جلسه اعلام کرد، در یکی دو روز آینده گوشت وارداتی یاد شده در بازار توزیع می شود تا قیمت های فعلی موجود در بازار شکسته شود.

وی تصریح کرد: مردم و مسئولان خود قیمت های گوشت قرمز را در بازار شاهد هستند و مسائل را رصد می کنند و ما نیز آنچه در بازار و در زیرمجموعه خود می بینیم اعلام می کنیم و بنده تولیدکننده و توزیع کننده گوشت قرمز نیستم.

وی گفت: مردم خود قیمت بالای گوشت قرمز را در بازار احساس می کنند و در صورتی که بخواهیم (به اشتباه)  آن را تایید یا تکذیب کنیم مورد قضاوت آنها قرار می گیرم.

اصغری تاکید کرد: گوشت قرمزی که قرار است برای تنظیم بازار عرضه شود به قیمت 38000 تومان در سردخانه تهرانپارس ذخیره شده و شرکت پشتیبانی امور دام قرار است آن را توزیع کند.

وی یادآور شد: این گوشت وارداتی که برای تنظیم بازار عرضه می شود در میادین میوه و تره بار، فروشگاههای زنجیره ای و سایر مراکزی که صاحبان آن داوطلب توزیع باشند به نرخ مصوب به فروش می رسد، اما هنوز تصمیم دولت برای قیمت مصرف کنندگان مشخص نشده است.

به گزارش تسنیم،وی تاکید کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته این گوشت وارداتی به صورت شقه یا 4 تکه از یک شقه در اختیار مصرف کنندگان با سودی کمتر از بازار مصرف قرار می گیرد.

وی درباره حجم گوشت های وارداتی و تاثیر آن بر تنظیم بازار گفت: درباره حجم یا میزان واردات صحبتی مطرح نشده است اما امیدواریم این اقدامات در کاهش قیمت گوشت قرمز موثر باشد هر چند که از هفته آینده با گرم شدن دمای هوا، نرخ این محصول خود به خود کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.
ارسال نظرات