خبرهای داغ:
امام جمعه شهر بهار اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه تقوا و ماه توبه است؛ رمضان ماهی است سراسر رحمت، مغفرت و برکت است.
کد خبر: ۸۸۶۵۸۲۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حجت الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در مراسم افتتاحیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان که با حضور پایوران، سربازان و مسئولان سپاه ناحیه شهرستان بهار، در نمازخانه سپاه ناحیه بهار برگزار شد، عنوان کرد: برترین اعمال در ماه مبارک رمضان بر اساس سخنان ائمه معصومین(ع)، پرهیز از محرمات است و میهمانی که میزبانش خداوند متعال است باید توشه ‌ای ارزشمند بردارد تا لایق این میهمانی باشد.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه تقوا و ماه توبه است؛ رمضان ماهی است سراسر رحمت، مغفرت و برکت است.

امام جمعه شهر بهار تصریح کرد: آغاز این ماه همراه است با برکت، وسط آن رحمت و پایان این ماه عظیم همراه با مغفرت و رهایی از آتش جهنم است.

وی با اشاره به نحوه پذیرایی خداوند در این ماه گفت: رفع خستگی و استراحت روزه دار در نزد خدا عبادت است، نفس‌ها تسبیح و این است پذیرایی خداوند که باید بخواهیم توفیق روزه داری و هم توفیق شب زنده داری را در این ایام به تمام ماها عطا کند.

حاتم‌نیا بیان کرد: برای هرچیزی بهاری است و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، دو رکعت نماز در این ماه از 70هزار رکعت غیر این ماه افضل تر است و تلاوت یک آیه قرآن برابر با ختم قرآن است.

وی ابراز داشت: روزه از سویی موجب تقویت ابعاد وجودی انسان از جمله ابعاد روحی و جسمی می شود و از طرف دیگر باعث روی ‌آوردن افراد به سوی تقوا و نیکی می‌ شود و همچنین فکر گناه مثل آتشی است در خانه ای سفید، تفکر گناه قلب را سیاه می کند و دوری از گناه در ماه رمضان موجب تمایل انسان برای دوری از شیطان در ماه ‌های دیگر شده و زمینه ‌ای برای کسب روزی حلال خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات