خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در ۳ امامزاده شاخص شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۸۶۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام نصرت الله جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره طرح‌های ماه رمضان اظهار داشت: طرح ماه مبارک رمضان به نام "ضیافت الهی" در 3 بقعه متبرکه امامزاده یحیی ابن زید (ع)، بقعه دانشمند واقع در داشلی‌برون و تیکه بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) واقع در جاده باغلی مرامه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس افزود: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با محوریت در امامزاده یحیی ابن زید (ع) برگزار می‌شود و در کنار این برنامه‌های  خیمه معرفت در این امامزاده در 6 غرفه شامل پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، حجاب و عفاف، کودکان تا پایان ماه مبارک رمضان دایر است.

وی تصریح کرد: بیش از 20 مبلغ بومی خواهر و برادر و سه مبلغ اعزامی از قم، به صورت شیفتی در بقاع متبرکه و امامزاده در خدمت شهروندان است.

‌جعفری یادآور شد: استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، ایجاد محفل انس با قرآن، تقویت باورهای اعتقادی در جامعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از مهم ترین اهداف طرح ضیافت الهی در این امامزادگان است.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی افطار ساده، با همکاری خیران شهرستان و با هدف بهره‌مندی همه اقشار جامعه، طرح افطار ساده در همه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شهرستان به ویژه امامزاده یحیی ابن زید (ع) برپا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت در دو یا سه نوبت, جزء خوانی قران کریم, کرسی و محفل انس با قرآن، برنامه‌‌های متنوع فرهنگی از جمله برنامه‌های نیمه نخست ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شهرستان، به ویژه امامزاده یحیی ابن زید (ع) است.

وی افزود: به مناسبت رحلت حضرت خدیجه کبری به عنوان مادر امت، جلسه‌ای در روز سه‌شنبه 9 خرداد ماه با حضور دستگاه‌های متولی، پس از نماز ظهر در محل اداره اوقاف جهت برنامه‌ریزی بزرگداشت این بانو خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: قرار است در روز رحلت این بانوی بزرگ با همکاری هیئت رزمندگان، بسیج خواهران عترت، همزمان با 14 و 15 خرداد رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد با حضور هزاران نفر از خواهران شرق گلستان مراسم در امامزاده یحیی ابن زید (ع) برگزار شود.

‌جعفری افزود: همچنین به مناسبت نیمه ماه رمضان و میلاد امام حسن (ع) نیز برنامه جشن و افطاری و پذیرایی در این امامزاده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها