مهندسین بسیج کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با حضور در نخلستان های مرزی ایران ازشیوع و حمله آفت سوسک سر خرطومی حنایی به سایر نقاط کشور پیشگیری کردند.
کد خبر: ۸۸۶۵۸۸۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خبرگزاری بسیج، مهندسین بسیج کشاورزی استان سیستان و بلوچستان  با حضور در نخلستان های مرزی ایران ازشیوع و حمله آفت سوسک سر خرطومی حنایی به سایر نقاط کشور پیشگیری کردند.

کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی استان سیستان و بلوچستان  به دور از قیل و قال های انتخاباتی و با مشاهده مواردی از حمله آفت خطرناک سوسک سر خرطومی حنایی به نخلستانهای شهرستان میرجاوه با حضور در نقطه صفر مرزی به کمک کشاورزان شتافتند و گام به گام در کنار آنان به مبارزه با شیوع این آفت پرداختند. به تازگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با هشدار درباره  گسترش آفت سرخرطومی خرما در نخلستان های کشورهای مختلف جهان ,در آخرین نشست خود در 10 فروردین سال جاری اعلام کرد در 10 سال گذشته آفت سرخرطومی خرما در سطح جهانی به یک چالش تبدیل شده است.

 آفتِ  سرخرطومی حنایی نوعی سوسک جونده است که چند سال پیش از نهال‌های آلوده‌ وارداتی کشور عمان وارد ایران شده که با ایجاد تونل در درخت خرما، آوندهای آبکش آن را مسدود کرده و سبب از میان رفتن درخت می‎شود. سوسک سرخرطومی حنایی خرما(Rhynchophorus ferrugineus) از مهم‌ترین آفات نخیلات در قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپاست که برای نخستین بار در سال 1369 در شهرستان سراوان خسارت آن بر روی درختان خرما گزارش شد.


ارسال نظرات