مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: یک کشته و یک سوختگی شدید حاصل بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی در دو ماهه سال 96 بوده است.
کد خبر: ۸۸۶۵۸۹۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛چندی پیش در شبکه های اجتماعی خبر فوت سید مصطفی طباطبایی شهردار اسبق مهریز به دلیل برق گرفتگی در حین سرویس کولر منتشر شد که همین بهانه ای شد تا در خصوص نکات ایمنی سرویس کولر به عنوان یک کار ساده اما پر خطر بیشتر پرس و جو کنیم.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در گفتگو با خبرنگاریزدندابا بیان‌ اینکه یک کشته و یک سوختگی شدید حاصل بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی در دو ماهه سال 96 بوده است گفت: آمار دقیقی از حوادث مربوط به برق‌گرفتگیی در منازل در دسترس این اداره نیست و موارد ذکر شده نیز مربوط به حوادث اطلاع داده شده به شرکت توزیع برق و کابلی‌کشی‌ها می‌باشد.

علی‌اکبر زابلی در بیان توصیه‌های ایمنی به شهروندان اظهار کرد: هنگام شست‌وشوی منازل حتما برق خانه یا قسمت مورد شست‌وشو را قطع کنند؛ وسایل برقی در پریز نباشد و تا خشک شدن کامل محل و دیوارها از روشن کردن وسایل برقی خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به فصل گرما و نصب کولرهای آبی، بیشتری برق‌گرفتگی مربوط به آقایان هنگام تعمیر و راه‌اندازی کولر است و در این خصوص توصیه میشود کولرها توسط افراد متخصص صورت گیرد و برق کولر در زمان راه‌اندازی یا نصب قطع باشد.

زابلی اذعان کرد: حتما وسایل برقی مانند کولر، یخچال و غیره به سیستم ارت (اتصال به زمین) مجهز باشد تا برق حاصله به چاه ارت رفته و خطری متوجه افراد نشود.

وی تاکید کرد: در منازل از سیستم کابل‌کشی استاندارد استفاده شود زیرا سیم‌های نازک به مرور زمان به دلیل عبور جریان برق آسیب می‌بینند و منجر به آتش سوزی می‌شوند.

زابلی از همشهریان خواست تا در حمام پریز برق نباشد و از وسایل برقی در حمام استفاده نشود.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: چرثقیل‌داران، کارگران ساختمانی و کسانی که به سیم‌ها برق به خاطر شغل خود نزدیک می‌شوند حتما فاصله ایمن را تا کابل‌های برق رعایت کنند زیرا هر دو حادثه دلخراش فوت و سوختگی شدید که منجر به قطع دست و پای فرد آسیب دیده شد هر دو ناشی از عم رعایت فاصله با کابل‌های برق بوده است.

** در سال جاری فوت مرد مهریزی، آتش سوزی در اثر اتصال برق در تالاری در زارچ، تلف شدن چند راس اسب در مهریز از برخی از حوادث ناشی از رعایت موارد ایمنی برق در استان یزد بوده است.

ارسال نظرات