متخصص تغذیه در گفتگو با «بسیج»:

چرا بعد افطار احساس خستگی می کنیم؟/ توصیه های تغذیه ای در وعده افطار و سحر

دکتر مظهری گفت: اصولاً پس از افطار باید احساس شادی و نشاط داشته باشیم اما احساس خستگی می کنیم بنابراین بهتر است از منابع غذایی و آب میوه های رقیق شده، فرنی، شیر برنج استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۵۹۵۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

چرا بعد افطار احساس خستگی می کنیم؟/ توصیه های تغذیه ای در وعده افطار و سحردکتر سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با نکات تغذیه ای در ماه مبارک رمضان بیان داشت: اگر ماه مبارک رمضان را بر مبنای آموزه های موجود اجرا کنیم بعد از ماه تمام دردها و امراض و وزن اضافه و دیابت نوع دو می تواند تعدیل و چربی های افزوده شده از بدن رفع شود.

وی با بیان این مطلب افزود: این ماه یک ماه درمان از طرف حکیم اعظم به همه بندگان واجب شده است اما متاسفانه افراد با زیاده روی و بد خوری نه تنها از این ماه بسیار شفا بخش بهره ای نمی گیرند بلکه دردی بر دردهای فعلی آنها افزوده می شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: روزه داران در هنگام افطار حتما یک ماده غذایی حاوی قندهای طبیعی سهل الهضم مانند شیر و خرما و سوپ های کم چرب استفاده کنند زیرا در طول روز که دستگاه گوارشی در استراحت بوده باید آرام آرام مواد غذایی به بدن برسد تا دچار مشکل نشویم.

دکتر مظهری تصریح کرد: اصولاً پس از افطار باید احساس شادی و نشاط داشته باشیم اما احساس خستگی می کنیم بنابراین بهتر است به جای استفاده از مواد چرب و شیرینی از منابع غذایی و آب میوه های رقیق شده، فرنی، شیر برنج استفاده کنیم.

وی با اشاره به وعده سحری خاطر نشان کرد: در وعده سحری تاکید بر این است که از نان های سبوس دار و سالادهای فصل که با مغزها و دانه ها و آب لیموی تازه و زیتون همراه است و همچنین از حلیم های خانگی استفاده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار