رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار منافی عفت خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۵۹۶۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

به گزارشخبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر رصد فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی توسط کارشناسان این پلیس، کانالی تحت عنوان «سلامت جنسی» شناسایی شد که در آن مدیر کانال اقدام به تشویق و تحریک به انحرافات جنسی و آموزش می کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طی بررسی صورت پذیرفته و اقدامات اولیه مشخص شد کانال ایجاد شده از طریق هویت جعلی طراحی شده است و فرد ناشناس از هویت فرد دیگری استفاده نموده است که در ادامه با بررسی‌های فنی و اقدامات کارشناسی شده متهم پرونده به هویت ا.ف در استان هرمزگان شناسایی شد.

سرهنگ افتخاری افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهم با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر و با ادله مکشوفه به پلیس فتا دلالت گردید. در بازجویی صورت گرفته از متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی گردید که در ادامه با مواجه شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه خود اعتراف نمود که هدف از این کار خود را کسب در آمد از این راه بیان داشت.

به گفته افتخاری، در کنار مزایای فراوانی که فضای مجازی دارد ولی متأسفانه افرادی هستند که از این فضا سوء استفاده می‌کنند و در جهت پیشبرد اهداف خود از ان استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از انجام هرگونه اقدام خلاف قانون در فضای مجازی خودداری نمایند چرا که این اعمال از چشم پلیس فتا پوشیده نیست و اینگونه افراد برابر قانون مجازات می‌شوند. همچنین شهروندان درصورت مواجه شدن با چنین گروه و کانال‌هایی که خلاف قانون مطالب ارائه می‌دهند به پلیس فتا اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: همچنین شهروندان می توانند از کلیه مطالب آموزشی در سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir استفاده و جهت ارتباط با پلیس فتا از طریق ثبت فوریت های سایبری بخش گزارش مردمی اقدام کنند.
ارسال نظرات