دادستان انقلاب مرکز مازندران:

تظاهر به روزه خواری در اماکن عمومی مجازات شلاق و حبس در بر دارد

طبق قانون مجازات اسلامی تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر، کیفر حبس یا شلاق را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۶۵۹۹۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: طبق قانون مجازات اسلامی تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر، کیفر حبس یا شلاق را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به افرادی که به هر دلیل در انظار عمومی روزه‌خواری می‌کنند اعلام می‌کنیم برخورد لازم و قاطع توسط ضابطان قضایی و دستگاه‌های مربوطه با این افراد صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص مازندران گفت: به منظور مراعات شأن و حرمت این ماه مبارک، لازم است تمام صنوف و واحدهای خدماتی و تجاری همچون سنوات گذشته با بزرگداشت شعائر اسلامی از ارائه هرگونه خدماتی که موجبات تظاهر به روزه‌خواری را فراهم کند پرهیز کنند.

جعفری تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف یادشده در هریک از واحدهای صنفی، نسبت به تعطیلی آن واحد طبق ضوابط قانونی اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران افزود: لازم است متولیان مساجد و هیئت‌های مذهبی ضمن همکاری و تعامل با مسئولان ذی‌ربط در تأمین نظم، امنیت شهر و تسهیل رفت و آمد مطلوب‌تر در لیالی پرشکوه قدر، پخش صدای بلندگوها را در مراسم به گونه ای تنظیم که موجبات آسایش سالخوردگان و بیماران فراهم شود.

جعفری خاطرنشان کرد: با آرزوی بهبود و سلامتی برای بیماران و افرادی که به جهت عذر شرعی قادر به روزه‌داری نبوده، انتظار می‌رود از تظاهر به روزه خواری که عواطف و احساسات دینی را جریحه دار می‌کنند اجتناب کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها