خبرهای داغ:
یک روانشناس گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان می‌دانند باید در انتهای سال امتحان دهند لازم است از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کنند زیرا بخش عمده استرس به دلیل عدم آمادگی برای امتحان است.
کد خبر: ۸۸۶۶۰۹۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیما فردوسی روانشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به راه‌های کاهش استرس شب امتحان، اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان می‌دانند باید در انتهای سال امتحان دهند، لازم است از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی کنند زیرا بخش عمده استرس به دلیل عدم آمادگی برای امتحان است.

وی افزود: دانش‌آموزان باید در برنامه‌ریزی خود استراحت، ورزش تفریح و گذر در طبیعت را هم داشته باشند زیرا این برنامه‌ها در کاهش استرس مؤثر است.

فردوسی یکی دیگر از عوامل ایجادکننده استرس را فشار خانواده دانست و گفت: فشار نمره بیست و نزاع‌های درون خانواده نیز باعث افزایش استرس می‌شود که لازم است در این ایام خانواده‌ها با درک درست از استعدادهای فرزند خویش انتظارات را تعدیل کنند و مراقب فضای آرامش داخل منزل باشند.

 عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در مواقعی که استرس‌ یک دانش‌آموز بالا باشد، لازم است به اتفاق خانواده‌ به مشاور مراجعه کند و از تکنیک‌های کاهش استرس استفاده کنند.

وی به همزمانی ماه مبارک رمضان و فصل امتحانات اشاره و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید سعی کنند حتما سحری خوب بخورند و همه مواد غذایی را به بدن برسانند و مراقب آب بدن هم باشند.

فردوسی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان روح انسان تعالی می‌یابد و جسم و روح بر یکدیگر تآثیر متقابل دارند، فرصت مناسبی برای کاهش و کنترل استرس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها