خبرهای داغ:
افزایش ۱۲.۶درصدی مبلغ چک برگشتی در اسفند ۹۵
بنابر اعلام دبیرکل بانک مرکزی، فقط در اسفند ماه سال ۹۵ بیش از ۱.۴میلیون فقره چک به‌ارزش ۱۲۷هزار میلیارد ریال برگشت خورده است.
کد خبر: ۸۸۶۶۱۳۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی گفت: در اسفند ماه 1395 در کل کشور بالغ بر 10 میلیون فقره چک به‌مبلغی بالغ بر 638 هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل، از نظر تعداد و مبلغ به‌ترتیب 4.2 درصد و 16.3 درصد افزایش نشان می‌دهد، از این میزان حدود 8.6 میلیون فقره چک به‌مبلغی بالغ بر 511 هزار میلیارد ریال وصول شده است که نسبت به ماه قبل؛ از نظر تعداد و مبلغ به‌ترتیب 5.2 درصد و 17.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان چک‌های برگشتی در کل کشور طی این مدت، بالغ بر 1.4 میلیون فقره چک به‌مبلغی حدود 127 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 1.2 درصد کاهش و از نظر مبلغ 12.6 درصد افزایش نشان می‌دهد که 97.4 درصد آن از نظر تعداد و 97 درصد از آن از نظر مبلغ به‌دلیل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

احمدی توضیح داد: نکته مهم آن که این افزایش 12.6درصدی چک برگشتی در اسفند ماه را از نظر مبلغ باید کنار افزایش 17.2درصدی مبلغ کل وصولی‌ها تحلیل کرد که نشان می‌دهد علت افزایش چک برگشتی نسبت به دوره قبل، افزایش چک‌های مبادلاتی بوده است.

برای توضیح بیشتر موضوع، جدول مربوط به چک‌های برگشتی، به‌تفکیک استان و با طبقه‌بندی دلیل "کسری یا فقدان موجودی" و "سایر علل" برای آگاهی مخاطبین ارائه می‌شود:

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها