مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان گفت: این استان دارای یک هزار و 84 روستای دارای دهیاری بوده که در سال جاری تعداد 232 روستا به این روستاها اضافه می شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۱۳۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ فیصل ضرغامی طیبی اظهار داشت: روستاهای یاد شده در سال جاری مجوز احداث دهیاری دریافت می کنند.


'
براساس قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور مصوب 14 تیر1377 به وزارت کشور اجازه داده شده به منظور اداره امور روستاها، سازمانی به نام دهیاری با توجه به موقعیت محل با درخواست اهالی و به صورت خودکفا با شخصیت حقوقی مستقل در این روستاها تاسیس کند که نهادی عمومی غیر دولتی محسوب شود'.


'
تاسیس دهیاری ها یاد شده به هیچ وجه مانع اقدام و کمک های دولت در جهت رسیدگی به عمران و آبادی روستاهای مذکور نخواهد بود.'


مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع ماندگاری جمعیت در روستاها اشاره کرد و گفت: در پی شکل دادن پیشرفت و عمران اقتصادی در روستاها هستیم که سه تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بانک ها ظرفیت مهمی در این راستا هستند.


ضرغامی طیبی بیان کرد: براساس این تفاهم نامه ها می توان تسهیلات با بهره پایین را در اختیار فعالان اقتصادی در روستاها قرار داد.


وی ابراز داشت: علاوه بر آن حفظ بافت فرهنگی و اقتصادی روستاها با ارائه خدمات مناسب عمرانی ، کمک به ارتقاء بیشتر فرهنگی و برخی اقدام های دیگر را می توان برای رسیدن به هدف گفته شده بکار گرفت.


مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان ابراز داشت: با بهره گیری از ساز و کارهای مناسب می توان روند بهتری از مبادله های مرزی درروستاهای ساحلی شکل داد.


هرمزگان با جمعیت یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر بوده که 802 هزار و 512 نفرآنان دریک هزار و 733 هزار روستا ساکن هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات