خبرهای داغ:
نماینده ارشد جایکا در ایران گفت:

انجام فعالیت بنیادی موثرترین راه مقابله بابلایای طبیعی

نماینده ارشد جایکا در ایران اظهار کرد: پیشگیری به موقع، استحکام بخشیدن و تقویت زیرساخت‌های موجود در جامعه و انجام فعالیت‌های بنیادی را می‌توان به عنوان مؤثرترین روش‌های مقابله با بلایای طبیعی چون زلزله نام برد.
کد خبر: ۸۸۶۶۱۶۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، هیروکی تاناکا در کنفرانس بین المللی زلزله، مدیریت بحران، احیا و بازسازی که صبح امروز(دوشنبه) در سالن آمفی تئاتر سالن ارشاد در بوئین زهرا برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته شاهد ضعف‌های بسیاری در زمینه مقابله با بلایای طبیعی بودیم به طوری که در هنگام وقوع زلزله بوئین زهرا در سال 1341 مؤسسات علمی در تعیین میزان خسارات ناشی از زلزله عاجز ماندند.

وی افزود: پیشگیری به موقع، استحکام بخشیدن و تقویت زیرساخت‌های موجود در جامعه و انجام فعالیت‌های بنیادی را می‌توان به عنوان مؤثرترین روش‌های مقابله با بلایای طبیعی چون زلزله نام برد.

نماینده ارشد جایکا در ایران بیان کرد: جلوگیری و مدیریت بحران و حفاظت از جان و مال افراد در هنگام وقوع بلایای طبیعی یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان جایکا است.

این مسؤول ادامه داد: سازمان جایکا آمادگی هر گونه همکاری سازنده به منظور مدیریت و مقابله با بحران را با همه سازمان‌های مرتبط دارد.

محمود جوان دانشیار سازه‌های هیدرولیکی دانشگاه شیراز گفت: یکی از اصلی‌ترین معضلات موجود در جامعه ما در زمینه مقابله با بلایای طبیعی عدم وجود پیشگیری مطلوب است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین روش‌های مقابله با بلایای طبیعی استحکام بناها و رعایت اصول مهندسی است که متاسفانه امروز برخلاف وجود ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار بالای موجود در این زمینه، شاهد ضعف‌های زیادی در این زمینه هستیم.

1002/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها