حاج غلامرضا سازگار در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

اهمیت توسعه کرسی های تلاوت قرآن

مداح و پیر غلام اهل بیت گفت: ما باید قرآن را اصل بدانیم و جلساتمان حول محور قرآن باشد.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۱۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
غلامرضا سازگار مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کرسی های تلاوت قرآن گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت دادن به کرسی های تلاوت قرآن برای جذب جوانان واقعا بجاست.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بعضی از مجالس برای وقت خالی یک نفر را برای قرآن خواندن در نظر می گیرند تصریح کرد: این در حالی است که قرآن اصل مطلب است قرآن و عترت دو چیز هستند که پیغمبر(ص) فرمودند من این دو را به امانت بین شما می گذارم کتاب الله و عترتی.

سازگار بیان داشت: البته در بعضی از جاها این مسئله اجرا می شود ولی در خیلی از جاها هم توجه نمی شود یعنی مجالسی داریم که از اول تا آخر تلاوت و تفسیر و یاد گرفتن قرآن است ولی متاسفانه همه مجلس ها این گونه نیست. ما باید قرآن را اصل بدانیم و جلساتمان حول محور قرآن باشد.

مداح اهل بیت عنوان کرد: در بعضی جاها یک نفر را می آورند فقط اول جلسه چند آیه قرآن می خواند و در مجالس ختم هم همین طور شده است مجالس ختمی که سابق به مردم قرآن برای خواندن می دادند حالا یک نفر می آید چند آیه می خواند و وارد مطالب دیگر می شوند.

سازگار اظهار داشت: اگر کسی قرآن را خوب و بی غلط بخواند قرآن خودش جذاب است آیات قرآن اگر صحیح و با صدای خوب خوانده شود جذب می کند یعنی دل مریض را شفا می دهد. هیچ آوازی دل را زنده نمی کند مگر قرآن. قرآن آنقدر عظمت دارد که اگر ما آن را به کوه بخوانیم کوه متلاشی می شود ولی متاسفانه بعضی از ما آدمها از کوه سخت تریم و تاثیر نمی گیریم.

ارسال نظرات