مدیرمسئول انتشارات سفیران طلائیه گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پنج عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با عنوان «زیارت بامعرفت»، «شش ناو»، «پرستوی آذرین»، «او فقط یک سرباز بود» و «موقعیت فرشته‌ها» به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۲۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

سعید جلایی مدیرمسئول انتشارات سفیران طلائیه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی در پاسخ به چاپ 5 کتاب در حوزه دفاع مقدس در این انتشارات گفت: این کتب از سوی انتشارات سفیران طلائیه وابسته به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله استان مرکزی به چاپ رسیده است.

وی افزود: کتاب «او فقط یک سرباز بود» سرگذشت زندگی سرباز شهید یوسف ملک حسینی و توسط عبدالرضا اکبری به رشته تحریر درآمده که برای نگارش این کتاب دست کم یک سال زمان صرف شده است.

مدیرمسئول انتشارات سفیران طلائیه با اشاره به دومین کتاب انتشار یافته از سوی این انتشاراتی در سال جاری گفت: «زیارت بامعرفت» که به بررسی قش استان مرکزی در مناطق عملیات راهیان نور پرداخته و این کتاب هم یک سال گردآوری مطالبش زمان برده است همچنین در کتاب «شش ناو» سوابق پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری(ع) شهرستان تفرش مورد بررسی قرار گرفته و همین مدت زمان هم برای این کتاب صرف شده که هر دو کتاب را خودم گردآوری کرده‌ام.

جلایی کتاب «موقعیت فرشته‌ها» را یکی دیگر از کتب مطرح کرد و گفت: این کتاب زندگی سردار شهید محمدحسن الله‌داد را به روایت پرداخته است که تفاوت این کتاب با دیگر متب انتشار یافته در این است که از تمامی اسناد و مدارک درباره این شهید بزرگوار مصاحبه گردآوری شده و در هر صفحه نیز تصاویری گنجانده شده است.

وی افزود: کتاب «پرستوی آذرین» به زندگی تکاور شهید حمید آسنجرانی پرداخته است که برای نگارش این کتاب نیز با 30 نفر از همرمزان شهید آسنجرانی و خانواده شهید مصاحبه گرفته شده که سرکار خانم پرستو علی عسگرنژاد نویسنده این کتاب یک سال زمان صرف نگارش کتاب کردند.

مدیرمسئول انتشارات سفیران طلائیه با یادآری این موضوع که این 5 کتاب به مناسبت سالروز فتح خرمشهر رونمایی شدند، تصریح کرد: تا پیش از این نیز کتبی در حوزه دفاع مقدس از سوی این انتشارات و به همت ستاد پیشینه رزم سپاه روح‌الله استان مرکزی با نام «قصه های حرم»، «بابای آسمونی»، «ستارگان سرزمین آفتاب 1»، «به من بگو کجایی» و «روستا زاده‌ای که قهرمان نبود» به چاپ رسیده است.

جلایی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به حوزه دفاع مقدس و شناساندن فرهنگ ناب آن به قدری در خور توجه است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) همواره در بیانات مختلف خود مردم و مسئولان را به بهره‌گیری از این ثروت عظیم و معدن طلای ارزشمند تشویق نموده‌اند لذا یکی از بخش هایی که که در راستای شناساندن این فرهنگ غنی همواره پیشگام بوده است حوزه ادبیات و چاپ و نشر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات