رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان زنجان:
پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری نیز بالغ بر 17 هزار نوآموز مورد سنجش سلامت قرار گیرد، که این طرح تا پایان شهریور‌ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۳۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان از آغازطرح سنجش نوآموزان بدو ورود در زنجان از20خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: از 20 خرداد‌ماه سال‌جاری فرآیند سنجش نوآموزان در استان زنجان آغاز می‌شود.

سهیلا فریقی با اشاره به اینکه مراکز ثابت شهری کار خود را از خرداد ماه آغاز می‌کنند، افزود: این مراکز در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده دایر هستند.

رئیس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان مراکز سیار نیز به مراکز ثابت می‌پیوندند، گفت: این مراکز در مناطق کم جمعیت‌تر کار طرح سنجش نوآموزان بدو ورود را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری نیز بالغ بر 17 هزار نوآموز مورد سنجش سلامت قرار گیرد، افزود: این طرح تا پایان شهریور‌ماه ادامه دارد.

رئیس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه فعالان هر مرکز براساس آمار جمعیتی منطقه زیر پوشش متفاوت است، اظهار کرد: هر مرکزی متشکل از یک مدیر، منشی و تعدادی آزمون‌گر براساس جمعیت نوآموزان منطقه خواهد بود.

فریقی با اشاره به اینکه در سنجش بدو ورود نوآموزان سلامت جسمانی و حسی و شناختی دانش‌آموزان مورد سنجش قرار می‌گیرد، گفت: تست سلامت بهداشت نوآموزان براساس تفاهم‌نامه منعقده با دانشگاه علوم پزشکی توسط نیروهای این نهاد انجام می‌شود.

وی از ارزیابی تواناهایی‌های بینایی، شنوایی و ذهنی نوآموزان در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود خبر داد و بیان کرد: این سنجش یک مرحله ابتدایی است و دانش‌آموزان مشکوک به مرحله تخصصی معرفی می‌شوند.

ارسال نظرات