خبرهای داغ:
تکیه گفت: آیین جزءخوانی حرم مطهر امامزاده محمدهلال(ع) آران و بیدگل، برای هشتمین سال پیاپی از ابتدای رمضان سال جاری برگزار و از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۴۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، آیین جزءخوانی حرم مطهر امامزاده محمدهلال(ع) آران و بیدگل، برای هشتمین سال پیاپی پس از نماز صبح برگزار می شود و از شبکه‌ بین المللی قرآن و معارف سیما، چند شبکه جهانی و سیمای مراکز استان ها پخش خواهد شد.

مدیر اجرایی آستان مطهر حضرت هلال بن علی(ع) بااعلام این خبر گفت: آیین جزءخوانی قرآن در شهرهای مشهد، شاهچراغ، شاه عبدالعظیم نیز برگزار شده ولی به دلیل اجرای خوب، انضباط، حضور قاریان برجسته کشوری و معماری بی نظیر حرم مطهر این آیین در سه سال گذشته از سوی شورای عالی قرآن و معارف سیما عنوان آیین برتر جزء خوانی کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام سید جواد تکیه با توجه به اجرای موفق برنامه‌ی پخش زنده عزاداری محرم آران و بیدگل از حرم مطهر توسط نیروهای بومی، در آیین جزءخوانی امسال نیز مذاکراتی برای به کارگیری نیروهای حاضر در شهرستان برای پوشش این مراسم انجام شده است.

وی با اشاره به این که در آیین ملی جزء خوانی حرم مطهر ۱۲۰ نفر از مجموعه خادمین افتخاری حرم و عوامل رسانه ملی به مدت ۳۰ روز فعالیت می کنند بیان کرد: به منظور پیوند قرآن با شهدا در آیین جزخوانی امسال، هر روز ماه مبارک رمضان به نام ۱۰ شهید مدفون در گلزار شهدای حرم مطهر نام‌گذاری خواهد شد و حاضران ثواب قرائت قرآن را به روح این شهدا تقدیم و پس از پایان قرائت، با شاخه‌های گل به آنان ادای احترام می کنند و تا پایان این آیین در مجموع به ۳۱۳ شهید مدفون در آستان مقدسی ادای احترام می شود.

تکیه  حضور نوجوانان و جوانان در این آیین سحرگاهی را از امتیازات ویژه جزء خوانی این حرم مطهر دانست و تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد حاضران در این آیین را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند که این نوید بخش انس آینده سازان با قرآن کریم در شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل را می دهد.

مدیر اجرایی آستان مطهر حضرت محمد هلال(ع)  با بیان فعالیت‌های دیگر آستان در ماه رمضان تاکید کرد: تجمع هیأت‌های مذهبی شهرستان در میدان امام حسن(ع) و حرکت به سمت حرم مطهر برای گرامیداشت میلاد محضرت هلال(ع) در روز اول رمضان، بزرگداشت دهه هلالیه و برگزاری مراسم افطاری ساده از جمله برنامه‌های ویژه‌ی این ماه خواهد بود.

آران و بیدگل به دلیل فعالیت‌های شاخص قرآنی در سال‌های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده و آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) از سال ۱۳۸۹ تاکنون و پس از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س)، به‌عنوان سومین مکان مذهبی میزبان برنامه جزء خوانی ویژه رمضان با پخش زنده از رسانه ملی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها