خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار گلستان؛

خروجی دانشگاه ها متناسب با نیاز جامعه نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: هر ساله خروجی دانشگاه ها زیادتر شده است ولی متاسفانه این خروجی متناسب با نیاز جامعه نیست.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۷۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، محمود ربیعی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان با موضوع تشریح سیاست های اشتغال در سال 96، اظهار کرد: در سال جدید با پیام مقام معظم رهبری و دستور ایشان مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال وظیفه این کارگروه( اشتغال) را نسبت به سایر کارگروه ها چند برابر کرده است لذا مرکز ثقل و محور حرکات و عملکرد دستگاه های اجرایی در غالب کارگروه اشتغال خودنمایی و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال در همه مباحث اداری، اقتصادی، سیاسی و عملکرد دستگاه ها به عنوان شاخص ترین ملاک کاری مورد ارزیابی قرار می گیرد، افزود: ارزیابی سالانه مدیریت استان از سطر تا ذیل در غالب دو مبحث اشتغال و تولید است و به همین دلیل هم جلسات کارگروه ها باید منظم تشکیل شود هم دستورات جلسات کاملا کارشناسی و عملیاتی ارائه شود و همه دوستان کمک کنند تا به آن اهدافی که در غالب اشتغال استان داریم برسیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان یادآور شد: همه در جریان انتخابات مباحث مختلف را رصد کردید و آن چیزی که مورد مناظره اصلی و مبحث اصلی کاندیداها بود ضمن اینکه همه بحث های جامعه مطرح شد ولی نکته اصلی و لوگوی اصلی کار بحث اشتغال و اقتصاد بود لذا برنده یا بازنده و برد و باخت مدیران اجرایی بسته به این عملکرد دارد.

به گفته ربیعی؛ خروجی همه عملکردها و کارکردها عددی است که باید پایان سال ارائه دهیم و بگویم از نقطه A به نقطه B رسیدیم و باعث این شدیم که اشتغال بیشتری داشته باشیم و در قدرمطلق این بیکاری را تاثیرگذار بودیم و توانستیم آن کاهش دهیم.

وی با اشاره به سامانه رصد گفت: هر دستگاهی که بیشتر به اشتغال کمک کند و در سامانه ثبت شود مورد ارزیابی قرار می گیرد لذا سپاه، بسیج سازندگی، کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‎های خدماتی که منابع زیادی را جذب و خرج می‎کنند اشتغال بسیاری در سطح استان ایجاد کرده اند متاسفانه در سامانه ثبت نگردیده و عدد صفر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان بیان داشت: کمیته پایش و رصد در ارزیابی در استان شکل گرفته است که این کمیته نشست چهره به چهره با محوریت برش استانی اقتصاد مقاومتی دارد و ما در این کارگروه موضوع اشتغال آن را پیگیری خواهیم کرد.

ربیعی ابراز کرد: کاروزی و مهارت افزایی جزو ابلاغ ملی می باشد که برای آن سرمایه گذاری و در کلان تعریف شده است .

به گفته وی؛ هر ساله خروجی دانشگاه ها زیادتر شده است ولی متاسفانه این خروجی متناسب با نیاز جامعه نیست و افراد با مدرک بالاتر ( لیسانس و فوق لیسانس) بیکار تر می شوند که اینان نیاز به مهارت دارند لذا سازمان فنی و حرفه ای و علمی کاربردی باید به این گروه از افراد مهارت آموزی دهد تا نسبت به نیاز جامعه به کارگیری شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به تثبیت شغل و تلاش برای ایجاد شغل های جدید، بیان داشت: IT و فناوری اطلاعات رشد 9.6 درصد بر طبق برنامه ششم توسعه داشته است که باید مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار