خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛

دولت موظف است سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند/ جذب ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در طرح کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال قرار است 100 هزار فارغ‎التحصیل بیکار در قالب طرح کارورزی جذب شوند.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۸۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاتری بسیج از گرگان، سعید مازندرانی پیش از ظهر امروز در نخستین کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: دولت موظف است سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند.

وی گفت: باید ورودی و خروجی اشتغال یکسان شود تا نرخ بیکاری کاهش یابد، یکی از تعهدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که 0.8 درصد از نرخ بیکاری در استان گلستان کاهش یابد که دستیابی به این مهم نیازمند تلاش مضاعف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: برای اینکه به این امر مهم برسیم باید ایجاد اشتغال کنیم و از سوی دیگر در کنار ایجاد اشتغال به حفظ اشتغال بپردازیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود به عنوان دو مولفه مهم است که بسته‎های مختلفی در زمینه اشتغال برای سال 1396 پیش‎بینی شده است که از جمله می‎توان به رونق تولید و اشتغال، حمایت از توسعه اشتغال پایدار همچنین طرح مهارت‎آموزی در محل کار واقعی «استاد-شاگردی» اشاره کرد.

مازندرانی افزود: یکی از جدیدترین طرح‌های های دولت طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی است و در این طرح بسیاری از افرادی که وارد بنگاه اقتصادی می‌شوند چنانچه مشکل بیمه نداشته باشند بعد از مدتی می‌توانند جذب محیط کار شوند.

وی با اشاره به بحث کارورزی افزود: امسال قرار است 100 هزار فارغ‎التحصیل بیکار در قالب طرح کارورزی جذب شوند این افراد در مدت چهار الی 6 ماه در محیطی که شناخته می‎شوند گواهی دریافت کرده و به عنوان کارورز وارد می‎شوند ماهانه 310 هزار تومان پرداخت می‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تمام دستگاه‌ها باید اطلاعات افرادی که جذب بازار کارشده‌اند را در سامانه رصد، ثبت کنند سال گذشته ثبت در این سامانه به صورت ناقص انجام گرفت و 11 هزار شغل ایجاد شده وارد سامانه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار