خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز جمعه همدان گفت: همه دستگاه‌ها همکاری لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمازجمعه در ماه مبارک رمضان داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۸۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدحسین زندی امروز در جلسه پشتیبانی و هماهنگی برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه ماه رمضان که در سالن جلسات شهدای دولت فرمانداری برگزار شد، با اشاره به انتظارات ستاد اقامه نماز جمعه همدان از دستگاه ها و سازمان های مرتبط در این زمینه اظهار داشت : فرمانداری همدان در این خصوص مسئولیت دعوت از ادارات و سازمان هاي معین نماز جمعه و تشکیل جلسه و ابلاغ مصوبات جلسه به ادارات و نهادها جهت اطلاع و اقدام را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه فرمانداری در این خصوص وظیفه تأمین بودجه براي تعمیر و تجهیز لوازم برقی ، صوتی و غیره به مبلغ حداقل 300 میلیون ریال را بر عهده دارد، افزود : علاوه بر این باید دو کارشناس به عنوان رابط فرمانداري و ادارات شهرستان معرفی کرده و مصوبات جلسه از ادارات و سازمان‌ها را پیگیری و مصوبات جلسه را به شوراي تامین استان و شهرستان همدان ابلاغ کند.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز جمعه همدان تخصیص مبلغ یک میلیارد ریال بودجه فرهنگی و هزینه جاري ماه مبارك رمضان را از وظایف شوراي شهر همدان در برگزاری نماز جمعه ماه رمضان برشمرد و عنوان کرد: همچنین شورای شهر باید مبلغ یک میلیارد ریال بودجه فرهنگی و هزینه جاري مربوط به مصوبات رمضان 1395 را پرداخت کند.

وی تقویت گروه تنظیف مأمور به ستاد نماز جمعه و رسیدگی به فضاي سبز حسینیه امام خمینی(ع) را از وظایف شهرداري همدان و شهرداري منطقه یک دانست و اضافه کرد: شستشوي خیابان‌ها و معابر منتهی به محل نماز جمعه در روزهاي جمعه صبح، اعزام دو نفر از اعضاي گروه تنظیف به حسینیه امام خمینی (ره) به صورت روزانه، تامین 200 جفت دستکش کار و 50 لیتر مایع دستشویی برای جمعه‌هاي ماه مبارك رمضان، اجراي آسفالت پارکینگ شمالی حسینیه امام(ره)، تأمین آب مورد نیاز وضوخانه سیار در خیابان پاسداران، جلالی و شهید خواجه وند، تأمین سه دستگاه تانکر آبرسانی برای به کارگیري در وضوخانه هاي سیار و معابر منتهی به حسینیه امام(ره)، افزایش پرسنل سازمان رفع سد به معبر مامور به ستاد نماز جمعه و همچنین رنگ آمیزي جداول محوطه داخلی حسینیه از دیگر وظایف شهرداري همدان و شهرداري منطقه یک است.

زندی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان هزینه تهیه لباس فرم خادمین به تعداد 100 نفر برای برادران را تامین می‌کند، تصریح کرد : علاوه بر این هماهنگی با حوزه علمیه برای اعزام مبلغ در روزهاي جمعه و برپایی محل پاسخگویی به سوالات شرعی از وظایف این سازمان است.

وی در تشریح انتظارات ستاد اقامه نماز جمعه همدان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید هزینه طراحی و چاپ بنرهاي مورد نیاز و امور فرهنگی و تبلیغاتی ستاد نماز جمعه به مبلغ 50 میلیون ریال در ماه رمضان را تامین کند، افزود : اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان نیز هزینه نصب و جمع آوري سایبان موقت محوطه حسینیه امام (ره) به مبلغ 200 میلیون ریال و اهداء 10 هزار عدد مهر نماز را بر عهده دارد.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز جمعه همدان تقویت ناوگان اتوبوسرانی مسیر هاي نمازجمعه، تهیه بنر و تراکت اطلاع رسانی مسیرهاي استقرار اتوبوس ها در روزهاي جمعه و نصب بنر در معابر اطراف حسینیه و استقرار تیم هاي راهنما برای هدایت نمازگزاران به محل توقف اتوبوس ها را از وظایف سازمان اتوبوسرانی همدان در اجرای هر چه باشکوه تر نماز جمعه ماه رمضان برشمرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها همکاری لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمازجمعه در ماه مبارک رمضان داشته باشند، عنوان کرد : علاوه بر این باید حداقل 3 دستگاه اتوبوس در میدان امام خمینی(ره) قبل از نماز از ساعت 11 صبح برای انتقال نماز گزاران به محل نماز جمعه مستقر باشند.

زندی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی همدان در این خصوص باید ناوگان تاکسیرانی در مسیرهاي نماز جمعه را سازماندهی و تقویت کند، گفت : مرکز اورژانس همدان نیز وظیفه پیش بینی و تجهیز پست امداد با استقرار یک دستگاه آمبولانس را بر عهده دارد.

وی در ادامه سخنان خود به انتظارات ستاد اقامه نماز جمعه همدان از تیپ 316 زرهی شهید قهرمان و سپاه انصارالحسین(ع) همدان اشاره و بیان داشت : هر یک از این ارگان‌ها تأمین یک دستگاه خودرو وانت برای حمل موکت و تأمین حداقل 40 نفر سرباز برای امور پشتیبانی در هر جمعه به همراه دو نفر کادر از ساعت 8 صبح الی 16 و همچنین تامین تانکر آب سیار خود کششی با کاربري وضوخانه سیار از ساعت 10 الی 14 روزهاي جمعه را برعهده دارند.

زندی نصب دو عدد چادر در کوچه جلالی و خواجه وند براي وضو خانه سیار خواهران را از مسئولیت های سپاه انصارالحسین(ع) همدان دانست و عنوان کرد: همچنین نماینده حفاظت سپاه ناحیه همدان باید از ساعت 8 صبح در محل برگزاري مراسم نماز جمعه حضور یابد.

وی در ادامه سخنان خود به مسئولیت ها نیروي انتظامی استان در برگزاری هر چه باشکوه تر نماز جمعه ماه رمضان اشاره کرد و افزود: تقویت عناصر گشتی و پست هاي ثابت، پیش بینی پست هاي گشت پیاده و سیار در پنج شنبه شب‌ها، استفاده از نیروهاي امنیتی لباس شخصی برای ارتقاء امنیت نمازگزاران و خودرو هاي پارك شده در اطراف حسینیه امام (ره) از جمله این مسئولیت ها است.

مدیر روابط عمومی ستاداقامه نماز جمعه همدان در همین خصوص با بیان اینکه نیروی انتظامی باید نیروي حفاظت ورودي هاي محوطه نماز جمعه از ساعت 9 الی 15 را تقویت کند، گفت: همچنین ابلاغ به مغازه هاي تجاري واقع درکوچه جلالی و معابر منتهی به حسینیه جهت عدم فعالیت از ساعت 10 صبح در روزهای جمعه تا ساعت 15، پیش بینی بازگشایی درب شماره 6 حسینیه امام(ره) از ساعت 10 الی 12 برای ورود نمازگزاران و حضور گروه چک و خنثی‌سازي از ساعت 8 صبح روز جمعه و حضور تا پایان مراسم نماز جمعه از دیگر مسئولیت های نیروی انتظامی در این زمینه است.

وی گسترش فضاي محدوده طرح ترافیک اطراف حسینیه حضرت امام خمینی (ره) با هماهنگی فرمانداري و ستاد نماز جمعه و سازمان اتوبوسرانی را از مسئولیت های راهنمائی و رانندگی دانست و اضافه کرد : علاوه بر این باید نیروهاي ناظر بر ترافیک در محدوده نماز جمعه افزایش یابد.

زندی در خصوص دیگر مسئولیت های راهنمائی و رانندگی افزود : مسدود کردن خیابان هاي منتهی به حسینیه امام خمینی(ره) از ساعت 11صبح و ارائه طرح ترافیک به شوراي تامین استان برای افزایش شعاع طرح در ماه مبارك رمضان از جمله این وظایف است.

وی با بیان اینکه شرکت برق همدان باید مراقبت از تامین برق حسینیه حضرت امام (ره) در ایام ماه مبارك رمضان همزمان با برگزاري مراسم عبادي سیاسی جمعه و ختم قرآن را برعهده داشته باشد، افزود : شرکت آبفا همدان مسئولیت پیش بینی جلو گیري از افت فشار آب شهري حسینیه طی 4 هفته ماه مبارك رمضان ، استقرار یک تیم ویژه تعمیراتی برای ارائه خدمات فنی در روزهاي جمعه و همچنین تأمین حداقل دو دستگاه تانکر خود کششی آبرسانی با کاربري وضوخانه سیار را بر عهده دارد.

مدیر روابط عمومی ستاداقامه نماز جمعه همدان به انتظارات ستاد اقامه نماز جمعه همدان از جمعیت هلال احمر همدان در برگزاری مراسم نماز جمعه ماه رمضان اشاره و بیان داشت : مشارکت با اورژانس در ارائه خدمات پست امدادي، بکارگیري حداقل یک دستگاه آمبولانس در محدوده حسینیه امام (ره)، اعزام یک نفر کارشناس جهت شارژ اقلام مصرفی مورد نیاز جعبه کمک هاي اولیه حسینیه امام(ره) و تامین یک هزار و 200 عدد ماسک برای خادمین نماز جمعه از مسئولیت های هلال احمر است.

وی ادامه داد : لازم است سازمان آتش نشانی همدان کپسول‌هاي اطفاء حریق موجود در حسینیه را بررسی و در صورت نیاز آنها را شارژ کند و دو دستگاه کامیون اطفاء حریق، تعدادي آتش نشان در سالن هاي شماره 1 و 2 و ارائه خدمات ایمنی در صورت نیاز و پنج دستگاه کپسول اطفاء حریق سیار در محوطه نماز جمعه را مستقر کند.


زندی در تشریح مسئولیت ها مرکز صدا وسیمای استان همدان به تهیه برنامه هاي تبلیغی و اطلاع رسانی مراسم اشاره و عنوان کرد: علاوه بر این با پوشش خبري برنامه هاي ماه مبارك رمضان باید گزارش صوتی و تصویري از مراسم نماز جمعه و پخش غیر مستقیم از صدا و سیماي مرکز استان تهیه کند و همچنین گزارش هاي ویژه از مراسم نماز جمعه و پخش از صداو سیما را تهیه و تولید کند.
وی با بین اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان مسئولیت همکاري با ستاد نماز جمعه همدان در جمع آوري کمک هاي مردمی جهت جبهه مقاومت را بر عهده دارد، افزود : این نهاد باید یک دستگاه خودوري وانت برای حمل موکت در چهار هفته ماه مبارك رمضان از ساعت 8صبح تا ساعت 16 را تأمین کند.

مدیر روابط عمومی ستاداقامه نماز جمعه همدان در تشریح مسئولیت های جهاد کشاورزي همدان ابراز کرد : این نهاد مسئولیت تأمین یک دستگاه خودوري وانت جهت حمل موکت در 4 هفته ماه مبارك رمضان از ساعت 8صبح تا ساعت 13 را بر عهده دارد.

وی آموزش و پرورش را موظف به تأمین یک دستگاه خودوري وانت جهت حمل موکت در 4 هفته ماه مبارك رمضان از ساعت 8صبح تا ساعت 16 کرد و یاد اور شد : علاوه بر این هماهنگی با خانه معلم و مدارس قدس و امام علی (ع) اطراف حسینیه امام خمینی (ره) برای اختصاص محوطه به پارك خودرو نمازگزاران در روز هاي جمعه از ساعت 11 الی 15 از دیگر مسئولیت های آموزش و پرورش در اجرای باشکوه نماز جمعه ماه رمضان است.

زندی با بیان اینکه راه و شهرسازي باید مبلغ 200 میلیون ریال برای تهیه و نصب تابلو روان در سردرب حسینیه امام(ره) را تامین کند، خاطر نشان کرد: همچنین لازم است این نهاد چهار دستگاه خودوري وانت جهت حمل موکت در چهار هفته ماه مبارك رمضان از ساعت 8صبح تا ساعت 16 و یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار خود کششی با کاربري وضوخانه از ساعت 10 الی 14 روز هاي جمعه را تامین کند.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
ارسال نظرات