خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان؛
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان گفت: با تشکیل شورای مهارت در استان بحث مهارت‌آموزی به بهترین نحو از طریق دستگاه‌ها اقدام و پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۹۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، ابوالفضل تیرانداز پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال 1396 اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث آموزشی و تنوع اشتغال‌زایی به تصویب وزیر کار رسید بحث مهارت‌آموزی در فضای واقعی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در مشاغل خرد و خانگی تثبیت و پایداری شغل داشته باشیم ناچاریم بحث آموزش را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان با اشاره به ضرورت آموزش نیروی انسانی و سهم‌بری عادلانه ابراز کرد: جای این موضوع در آموزش و اشتغال خالی بود ظرفیت آموزش در کارگاه‎هایی که وجود دارد باید به شکل شایسته‎تری انجام شود.

تیرانداز با اشاره به اهداف آموزش مهارت گفت: آشنایی افراد با موقعیت‌های واقعی کسب‌وکار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی به ویژه حوزه صنایع‌دستی، کمک به بنگاه‌های فعال اقتصادی در زمینه جذب نیروی کار مستعد، کاهش هزینه‌های جذب و به‌کارگیری نیروهای فاقد مهارت از جمله اهداف طرح آموزش مهارت است.

به گفته وی؛ یکی از روش‎های آموزش مهارتی این است که از بنگاه‎های اقتصادی استفاده کنیم و از تجارب کارفرمایان نیز بهره‎مند شویم مهارت‎آموزانی که در قالب این طرح بکارگیری می‎شوند بین 15 الی 22 سال باید داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان افزود: در بین دستگاه ها موازی کاری ایجادشده است و با اینکه تلاش می‌کنیم در زمینه اشتغال موازی کاری رخ ندهد اما ناخواسته این اتفاق در برخی موارد ایجاد می‌شود.

تیر انداز با اشاره به داشتن آموزش مبتنی بر سند آموزش در استان گفت: با تشکیل شورای مهارت در استان بحث مهارت‌آموزی به بهترین نحو از طریق دستگاه‌ها اقدام و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها