منتخب شورای شهر خرم‌آباد در نشست با اصحاب رسانه استان:
منتخب شورای شهر خرم‌آباد با تاکید بر اینکه اولویت فعالیت های ما بهره مندی مناطق کمتر برخوردار از خدمات شهری است، گفت: زیرساخت های شهری مناطقی از جمله ماسور که به شهر خرم آباد اضافه شده است زیبنده شهر نیست، خانه های این مناطق سند ندارند و فضای کوچه های آنها متناسب با فضای شهری نیست.
کد خبر: ۸۸۶۶۲۹۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، علی محمد صالحی ظهردر نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه پیش از برگزاری انتخابات شورای شهر با کارشناسان فنی صحبت کردم و نظر شان را در مورد پروژه زیرگذر گلدشت خواستم، اظهار داشت: آنچه که برداشت می کنیم این است که اجرای این پروژه ضرورت ندارد.

وی با بیان اینکه با معاونین شهردار نیز صحبت کرده ام و به این نتیجه رسیدم که این طرح کارشناسی شده نبوده و حتی مورد نظر اعضای شورای شهر نبوده است و از سوی غیر از شهرداری خرم آباد توصیه شده است، افزود: اگر هم بنا بود این پروژه اجرا می شد دوستان ۱۵ تا ۲۰ سال آینده را در نظر گرفته اند و در حال حاضر اجرای این پروژه چه به صورت زیرگذر و چه به صورت روگذر هیچ ضرورتی ندارد.

منتخب شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: اگر قرار بود ۲۰ سال آینده را در نظر بگیریم نیز بهتر بود این پروژه به صورت روگذر احداث شود چراکه مشکل آب های سطحی را در منطقه داریم.

صالحی بیان کرد: کانال های خروجی آب را برای این پروژه پیش بینی کرده اند اما اینکه چقدر صحت دارد را هنوز به بحث فنی پروژه ورود نکرده ام، اما ظاهر قضیه این است که نیازی به اجرای این پروژه نبود و اگر هم نیازی باشد بهتر است روگذر احداث شود.

وی با اشاره به اینکه ریاست شورای شهر ظرفیتی است که باید شخصی با قدرت مدیریت بالا و چانه زنی در آن تصدی داشته باشد،گفت: رئیس شورای شهر باید در جذب منابع مالی از درون دولت و بخش های خصوصی توانمند باشد و بتواند از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه شهر استفاده کند.

منتخب شورای شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از درون اعضای شورای شهر کسی را علم کنیم که برای خود برندی شود، افزود: در شورای شهر تهران آقای چمران ۳ دوره رئیس شورا بود و توانست با وزرا و نمایندگان مجلس و مراکز تصمیم گیری ارتباط تنگاتنگی برقرار کند و از همین جایگاه برای پیشرفت امور مردم استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت فعالیت های ما بهره مندی مناطق کمتر برخوردار از خدمات شهری است، گفت: زیرساخت های شهری مناطقی از جمله ماسور که به شهر خرم آباد اضافه شده است زیبنده شهر نیست، خانه های این مناطق سند ندارند و فضای کوچه های آنها متناسب با فضای شهری نیست.

منتخب شورای شهر خرم آباد با اشاره به اینکه دوستانی که پذیرفته اند روستا به شهر تبدیل شود باید اعتبارات مورد نیاز آن را از وزارت کشور دریافت می کردند، اظهار داشت: متاسفانه دوستان از این موضوع غفلت کرده اند و اگر امروز بگویند به طور مثال «ده محسن» به شهر اضافه شود ما به هیچ وجه قبول نمی کنیم.

سهم ناچیز شهرداری خرم آباد از قرارداد برج های دوقلو

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون عملکرد شهردار خرم آباد گفت: یکی از خصوصیات آقای عیدی بیرانوند ریسک پذیر بودن ایشان است؛ یک شهردار موفق اگر بخواهد خود را محدود به منابع اندک شهرداری کند نمی تواند کار بزرگی انجام دهد و باید از منابع خارج از نهاد شهرداری بهره بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری خرم آباد از قراردادهای تعهدی و تهاتری استفاده کرد و ما روی بحث کیفیت این قرار دادها حرف داریم، تصریح کرد: در پروژه برج های دوقلو قرارداد می توانست بیشتر به نفع شهرداری باشد، زمین این پروژه دارای ارزش بالایی است و اگر تنها زمین را می فروختیم و در بانک سرمایه گذاری می کردیم اعتبار آن می توانست حقوق ماهانه پرسنل شهرداری را تامین کند.

منتخب شورای شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه زمین شهرداری به شرکت مجری پروژه واگذار شده، پروانه ساخت آن رایگان است و پیمانکار حتی به فضای اطراف پروژه نیز تعرض کرده اما به تعهدات خود عمل نکرده است و روزشمار پروژه را نیز خاموش کرده است، افزود: سهم ۲۵ درصدی شهرداری از این پروژه در هیچ جا مرسوم نیست و بدترین نوع قراردادی که می توانستیم در این پروژه داشته باشیم سهم ۶۰ به ۴۰ بود؛ که امروز سهم شهرداری از این میزان نیز کمتر است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات