گلایه یکی از اعضای شورای عالی بسیج عشایر در گفتگو با «بسیج»
ایزدی گفت: واردات مثلا گوشت قرمز از کشور های آمریکای جنوبی مانند برزیل و استرلیا می تواند ضرر جبران ناپذیری را به عشایرین مظلوم وارد کند.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۰۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳

عزیز ایزدی عضو شورای عالی بسیج عشایر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تاثیرات منفی واردات گوشت و لبنیات بر عشایر که موجب از دست رفتن سرمایه ملی می شود گفت: مسئله اصلی عشایر، عدم توجه دولت ها به این قشر از کشور می باشد. در صورتی که بخش اعظمی از تولیدات و فرآورده های لبنی و گوشتی بر عهده عشایر است.

وی افزود: واردات مثلا گوشت قرمز از کشور های جنوبی مانند برزیل و استرلیا می تواند ضرر جبران ناپذیری را به عشایر مظلوم وارد کند. این ضرر می تواند از بین رفتن عشایری شود که جمعیت آن ها را به انقراض است یا از دست رفتن بخشی از نوع های مختلف حیوانات و زیست بوم ها می شود.

عضو شورای عالی بسیج عشایر عنوان کرد: واردات اقلام مصرفی که عشایر توانایی تولید آن ها را دارند می تواند عبارت خسارت محض را برای کشور چون ایران به بار بیاورد. عشایر در حال حاضر کالاها و فراورده های خود را در جایی انبار کردند و منتظر آن هستند تا خریداری یا نهادی بیاید و جنس آن ها را خریداری کند که معمولا این انفاق سرتاسر سال به ندرت اتفاق می افتد.

ایزدی تصریح کرد: تنها محصولی که از عشایر خریداری می کنند، گندم است. گوشت قرمز، شیر، ماست، دوغ، برنج و خیلی از اقلام دیگری وجود دارند که دولت برای خریداری آن ها به سمت عشایر نمی رود.

ارسال نظرات