مأموریت «کلاه‌‌سفیدها» در «زندان زنان» حلب

بیمارستان چشم حلب خاطرات رعب‌آور زیادی را در طول دوران تسلط تروریست‌ها به چشم دیده است. خبرنگاران غربی از پشت‌پرده حضور «کلاه‌سفیدها»‌ در این بیمارستان که به زندان زنان «حلب» تبدیل شده بود روایت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۳۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، لمی کیالی، در جریان بازدیدی که به‌همراه شماری از فعالان رسانه‌ای خارجی از بیمارستان چشم «حلب» داشتیم، پرچم‌های جبهه النصره و گروه داعش و تجهیزات سعودی، ترکیه‌ای و آمریکایی را مشاهده کردیم، بیمارستانی که گروه‌های تروریستی آن را به «زندان زنان» تبدیل کرده و سازمان «کلاه‌سفید‌ها» هم در آن مستقر شده بود؛ سازمانی که ادعا می‌کند به‌دنبال اقدامات انسانی است، در حالی که به‌شکل مستقیم با جبهه‌ تروریستی النصره مرتبط است.

 با «ایلر مورینا» (Ilir morina) خبرنگار آلمانی و فعال در زمینه حقوق کودکان به گفت‌وگو پرداخته ایم و از وی درباره مشاهداتش در بیمارستان چشم سؤال کرد، بیمارستانی که تروریست‌ها آن را به زندان تبدیل کرده بودند و تجهیزات آلمانی،‌ مالزیایی و سعودی در آن وجود داشت.

از او پرسیدیم: شما در حال حاضر در بیمارستان چشم قرار دارید که به زندان تبدیل شده بود و داعش و الجبهة الشامیه و چند گروه دیگر از آن استفاده می‌کردند، شما داروهایی را که منبع آن آلمان، مالزی و عربستان سعودی بود با چشم خود مشاهده کردید، درباره مشاهدات خود برایمان بگویید.

فعال آلمانی در پاسخ گفت: دیدم کشورهای زیادی اینجا آمده بودند تا با دولت سوریه بجنگند، همان‌طور که می‌دانید عربستان سعودی بزرگترین حامی تروریست‌هاست، به همین سبب ما در اینجا اجناس و تجهیزاتی را که از عربستان ارسال شده بود، و نیز تبلیغات رسانه‌ای سعودی را مشاهده کردیم،‌ همچنین از کشور ما آلمان هم افرادی را که شستشوی مغزی داده بودند برای جنگ علیه سوریه به اینجا آورده‌اند.

وی افزود: من آنچه را اینجا مشاهده کردم، پیش‌بینی می‌کردم ببینم، اما خیلی خوب است که این مسئله را به تصویر بکشیم و آنچه را در اینجا مشاهده کردیم به دوستان،‌ خانواده‌ها و مردم خود(آلمان) منتقل کنیم، امیدوارم این پیام را با خود منتقل کنیم و چشمان مردم را باز کنیم تا حقیقت را بشناسند.

پرسیدیم: موضوع کلاه‌سفیدها اهمیت زیادی در کشورهای بزرگ پیدا کرده است، نظر شما درباره آنها چیست به‌ویژه با توجه به اینکه آثار آنها را در مکانی که پزشکی نبود و تبدیل به زندان شده بود، دیدید، نظر شما درباره کلاه‌سفیدها چیست؟


این فعال آلمانی پاسخ داد: تمام اقدامات و کارهای کلاه‌سفیدها صددرصد جعلی، گمراه‌سازی و دروغ‌پردازی است، آنها فقط کنار افراد مسلح غاصب آدمکش هستند و از این گروه فقط به‌منظور ایجاد عکس و ویدئوهای تبلیغاتی استفاده شده است.

«جانیس لی کورثامپ» (Janice lee korthamp) روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای آمریکایی هم از جمله کسانی بود که از این بیمارستان بازدید کرد، خبرنگار تسنیم از وی سؤال کرد: سازمان کلاه‌سفیدها به‌دنبال رساندن چه پیامی بوده در حالی که کنار جبهه النصره و داعش فعالیت می‌کند؟

فعال رسانه‌ای آمریکایی تأکید کرد: تفاوت زیادی میان پیامی که این افراد می‌خواهند ارسال کنند و آنچه در عمل انجام می‌دهند، وجود دارد، پیامی که آنها می‌خواهند ارسال کنند، این است که کارهایشان انسان‌دوستانه است، اما اقداماتشان در حقیقت اقدامات تروریستی است و این مسئله را خیلی واضح در اینجا دیدیم.

این فعال رسانه‌ای آمریکا خاطرنشان کرد: معتقدم که کلاه‌سفیدها تیم نجات و اورژانس مخصوص شبکه القاعده هستند و من آنها را دیدم که چگونه سلاح به دست می‌گیرند و به شبکه القاعده کمک می‌کنند از طریق حمل اجساد پس از آنکه شبکه القاعده آنها را اعدام می‌کنند که این کار را از طریق فیلم‌گرفتن و تهیه ویدئویی که آن را پخش می‌کنند، انجام می‌دهند.

خبرنگار تسنیم پرسید: پس چرا این کلاه‌سفیدها از سوی قدرت‌های بزرگ جهان مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند؟

این فعال رسانه‌ای آمریکا اظهار داشت: پاسخش خیلی ساده است به‌خاطر اینکه، کلاه‌سفیدها را خود همین قدرت‌های بزرگ به وجود آورده و از آنها به‌عنوان یک کالا برای مردم غرب تبلیغ می‌کنند تا از احساسات لطیف مردم در غرب سوء‌ استفاده کنند تا از آنها حمایت و تصور شود که  گروه‌های انسانی هستند.

«کری انجلیک» (Kari angeliqe) تهیه‌کننده نروژی هم یکی دیگر از افرادی است که خبرنگار تسنیم از وی درباره مشاهدات خود و وجود آنچه «دفاع مدنی» خوانده می‌شود، سؤال کرد.

سوال کردیم: ما در حال حاضر در این زندانی هستیم که در حقیقت بیمارستان چشم بود و تروریست‌ها آن را به زندان زنان تبدیل کرده بود، از مشاهدات خود در این بیمارستان بگویید در حالی که ما در بیمارستان چشم،‌ ابزارها و وسایلی را مشاهده می‌کنیم که به‌روی آنها عبارت «الدفاع المدنی» حک شده است.

انجلیک پاسخ داد: در ابتدا شوکی به ما وارد شد، چرا که این اقدام غیراخلاقی تبدیل بیمارستان به زندان را اینجا دیدیم، شرایط زندان بسیار رعب‌آور بوده،‌ من هرگز نمی‌گویم هنگامی که این گروه‌های تروریستی مختلف را دیدم،‌ غافلگیر شدم، همچنین از آنچه الدفاع المدنی ادعا می‌شود، هم غافلگیر نشدم. هر فردی که منطق درستی داشته باشد باید بداند که دفاع مدنی یا کلاه‌سفیدها بخشی از تروریست‌ها هستند.

در حلب هیچ چیز از تروریسم گروه‌های تکفیری در امان نماند، آنها تنها به محروم کردن کودکان از آموزش و تعلیم بسنده نکردند، بلکه مدارس آنها را به مقرهای نظامی خود و کلاس‌های درسی آنها را به انبارهای تسلیحاتی خود تبدیل کردند.

«ونیسیا بیلی» روزنامه‌نگار انگلیسی هم از جمله کسانی است که شاهد مدارسی بوده که تروریست‌ها ویران کرده بودند و به سؤال خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

از او پرسدیم: شما اکنون در مکانی هستید که سازمان کلاه‌سفیدها از آن به‌عنوان مقری در نزدیکی جبهه النصره استفاده می‌کرد، از مشاهدات خود در اینجا برایمان بگویید.

ونیسیا بیلی پاسخ داد: مسئله دهشت‌آور و حیرت‌انگیز این بود که بلافاصله پس از ورودمان به اینجا، مکانی را دیدیم که متعلق به جبهه النصره بود و بیش از دو متر با مکان استقرار کلاه‌سفیدها فاصله نداشت. هنگام ورود به اولین اتاق،‌ شواهد زیادی پیدا کردیم مبنی بر اینکه کلاه‌سفیدها از سوی بسیاری از کشورهای جهان همچون انگلیس، ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی دیگر حمایت مالی می‌شوند و این بزرگترین دلیل بر همکاری آنها با سازمانی تروریستی است که نامش را کلاه‌سفیدها گذاشته است.

«پیر لی کورف» (Pierre le corf) روزنامه‌نگار فرانسوی فعال در زمینه حقوق بشر هم از دیگر اعضای این هیئت رسانه‌ای بود که در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره انواع سازمان‌هایی که در مدارس حلب حضور داشتند، اظهارنظر کرد.

وی در این باره گفت: اینجا تمام سازمان‌هایی که به مدیریت این بیمارستان می‌پرداختند، حضور داشتند از جمله سازمان (uossm) که یک سازمان فرانسوی است،‌ همچنین یک جمعیت پزشکی آمریکایی سوری اینجا فعالیت می‌کرد که عملاً بیمارستان را اداره می‌کرد، جالب اینکه عبارت‌هایی که سردر بیمارستان نوشته شده بود، به‌شکل عجیبی عبارت‌هایی است که در ظاهر به آمریکا حمله می‌کند، اما در عین حال می‌بینیم که این سازمان، سازمانی آمریکایی است. همان‌طور که می‌بینیم اینجا در ظاهر بیمارستان است ولی شعارهایی که نوشته شده نشان می‌‌دهد تحت سیطره جبهه النصره و مدیریت آن بوده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار