خبرهای داغ:
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: برای حمایت مادی ومعنوی از خانواده های زندانیان ۱۶ انجمن حمایت از خانواده زندانیان در این استان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۸۶۶۳۸۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، میر علی اکبر بنی هاشمی گفت : این انجمن ها به منظور حمایت اقتصادی، معنوی، فرهنگی، روانی و اجتماعی از خانواده زندانیان تشکیل شده تا به عنوان چتر حمایتی از خانواده های زنداینان عمل کنند.

وی با بیان اینکه خانواده زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانوار با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و در معرض آسیب‌های بیشتری نسبت به زندانی قرار دارند، اظهار کرد: از بین زندانیان و خانواده های آنها در سطح استان حدود ۲هزار و ۴۰۰ خانوار زندانیان، زیر چتر حمایت این انجمن ها قرار دارند.

بنی هاشمی ادامه داد: انجمن های حمایت از زندانیان کمک های مادی، کالایی، حمایت فرهنگی و آموزشی در اختیار این خانواده ها قرار داده تا زمانی که نان آور آنها در زندان است از گزند هر گونه آسیب در امان باشند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان غربی یکی از برنامه های اصلی سازمان زندان ها را موضوع توانمند سازی زندانیان عنوان و اظهار کرد: با تفاهم نامه ای که با سازمان فنی وحرفه ای منعقد شده ۴۰۰هزار ساعت آموزش حرفه ای به زندانیان داده می شود تا زندانیان بتوانند شغل یا حرفه ای یاد بگیرند.

وی از وجود پنج مرکز ایجاد اشتغال در زندان های استان خبر داد و گفت: مرکز ایجاد اشتغال در شهرستان های خوی، ارومیه، ماکو، نقده و مهاباد دایر هستند و در ۲مرکز بوکان و اشنویه نیز مرکز اشتغال ایجاد خواهد شد.

بنی هاشمی افزود: تا پایان امسال در همه زندانیان استان آذربایجان غربی مراکز اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص اتمام پروژه ساختمان زندان بوکان اضافه کرد: فاز نخست زندان بوکان به اتمام رسیده و فاز دوم آن نیز با اختصاص چهار میلیارد ریال در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات