صالحی امیری در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد:

وزارت ارشاد همکاری‌های خود را در حوزه های قرآنی با بسیج تقویت می کند

وزیر فرهنگ و ارشادگفت: بخشی از فعالیت های بسیج در حوزه فرهنگی و دینی است وزارت فرهنگ و ارشاد همکاری های خود را در حوزه های فرهنگی، دینی و قرآنی با سازمان بسیج مستضعفین تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۶۶۴۲۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی ما می‌توانیم محصولات قرآنی را در فضای مجازی تولید و باز نشر دهیم ، به نظر بنده فضای مجازی یک بستر برای تولید و توزیع مفاهیم قرآنی است.

وی ادامه داد: امروز جامعه ایران بیش از پیش به ارزش والای قرآن یعنی اخلاق نیاز دارد، ما امروز برای همه مسلمانان جهان و همه که تعلق به قرآن دارند باید مفهوم ارزشمند قرآنی یعنی اخلاق حسنه و عملی را در زندگی جاری نماییم، در جهان اسلام امروز بداخلاقی بیداد می‌کند، تحجر و تکفیر ایجاد خشنونت کرده پس ما باید اسلام رحمانی را نشر دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نمایشگاه امسال با شعار " قرآن، اخلاق و زندگی" شکل گرفته است، این شعار نوید دهنده این پیام است که قرآن برای زندگی بشر پیام‌های روشنی دارد و اخلاق موجود در این شعار سرآمد همه شعارها به شمار می‌آید.

صالحی امیری یادآور شد: اگر می‌خواهیم در جامعه ایران از دروغ، غیبت، افتراء و تهمت، ایدز و طلاق جدا شویم تنها راه ما رجوع به اخلاق قرآنی است، وظیفه ما این است که به تمام کسانی که امسال در نمایشگاه حضور می‌یابند این شعار را تفهیم کنیم و همه با هم متعهد شویم تا همدلی و هم‌نوایی، توجه به فقراء و مشكلات جامعه اسلامی را برطرف کنیم.

وی افزود: نقش رسانه‌ها در نمایشگاه بی‌نظیر است و از این رو باید از همه اصحاب رسانه تشکر کنم، زیرا در ماه رمضان بیش از هرچیزی رساندن پیام اخلاق به سایر نقاط جهان بسیار مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اخلاق در سینما و فیلم‌های تلویزیونی ابراز داشت: فضای سینما برپایه و چهارچوب اخلاق بنا نهاده شده است، با این وجود از آنجایی که در هر سازمان بزرگی انبوهی از تولیدات را شاهد هستیم ممکن است چالش‌هایی نیز گریبا‌گیر این عرصه شود و ما در تلاش هستیم که با گفتگو و مذاکره با اهالی ساخت فیلم این مشکلات را هم برطرف کنیم.

صالحی امیری، گفت: امروز در سینما فعلی شاهد گام‌های مهم در عرصه اخلاق هستیم، در این زمینه می‌توان به فیلم‌های سال گذشته جشنواره در بخش‌های اخلاقی، اجتماعی، جنگ و شهادت اشاره کنیم، خوشبختانه برنامه سازمان سینمایی در امسال مبتنی بر جهت‌گیری‌های اخلاقی، مسائل اجتماعی و انسانیت است.

صالحی امیری در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان بسیج مستضعفین در ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در بین آحاد مردم و روند ادامه این همکاری ها، گفت: بسیج جزئی از جامعه بزرگ ایران است و بخشی از فعالیت های بسیج در حوزه فرهنگی و دینی است، قطعا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری هایی را در گذشته است، اکنون این همکاری ها وجود داد و طبعا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری های خود را در حوزه های فرهنگی، قرآنی، دینی  را تقویت خواهد کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار