آیت الله عباس کعبی در گفتگو با «بسیج»:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: لذا قاریان قرآن با درک مفاهیم و با محوریت مساجد باید قرآن را همگانی کرده و فضا و محیط و بسترهای لازم را برای رشد معنویت از رهگذر بازگشت به قرآن فراهم کنند.
کد خبر: ۸۸۶۶۴۵۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با تاکید بر اهمیت پرداختن بیشتر به کرسی های تلاوت قرآن گفت: بر اساس حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) سفارش شده که هر گاه به فتنه های پیچیده برخورد کردید به سمت قرآن حرکت کنید.

وی افزود: قرآن هم نجات بخش است وهم گزارش خوبی ها می کند و هم بدی ها. از این حدیث می توانیم استفاده کنیم که در شرایط حاضر و پیچیده اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی و در دوران شبیخون و رخنه فرهنگی قرآن کریم می تواند نسخه شفابخش و راهبر زندگی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید پیام قرآن را در جامعه زنده کنیم تصریح کرد: گام اول در این کار یک نهضت قرآنی است با محوریت مساجد و نهضتی که در آن در مرحله اول عموم جامعه با قرائت قرآن آشنا شوند و مفاهیم آن را دریابند. فرهنگ عمومی جامعه بر پایه مفاهیم قرآن باید شکل بگیرد.

آیت الله کعبی اظهار داشت: متاسفانه پیام قرآن در سطح جامعه علی رغم وجود قاریان ممتاز هنوز مهجور مانده و اگر جامعه به قرآن کریم برگردد و به مفاهیم قرآن و بر اساس سبک زندگی انسان معاصر بر پایه قرآن طراحی شود حیات طیبه و زندگی پاک و معنوی و سرشار از نظم و حرکت را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: لذا قاریان قرآن با درک مفاهیم و با محوریت مساجد باید قرآن را همگانی کنند و فضا و محیط و بسترهای لازم را برای رشد معنویت از رهگذر بازگشت به قرآن فراهم کنند و همه اقشار جامعه به ویژه دختران و پسران را باید به آموزش قرآن فرا خوانیم.

ارسال نظرات