خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان؛

مساجد محور اصلی عملیات تعلیم و تربیت و پایگاه مناسبی برای حلقه های صالحین است

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اصل کار در حلقه های صالحین، محتوا دهی به حوزه تعلیم و تربیت است و مسجد مکان مناسبی برای این مهم می باشد.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۲۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست خصوصی استادیاران با آیت الله حسینی گرگانی استاد حلقه های صالحین که در سالن بصیرت ستاد فرماندهی سپاه نینوا برگزار شد اظهار کرد: استان ما 1میلیون و 900 هزار جمعیت دارد که 40% این جمعیت برادران و خواهران اهل سنت هستند.

وی افزود: در طول حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام(رضوان الله) چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، استان ما یک استان نمونه و شاخص بوده که در حفاظت از دستاوردهای انقلاب توفیق اهدای 4000 شهید را داشته است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان  تصریح کرد: ما در 14 شهرستان این استان، تشکیلات سپاه و بسیج را به عنوان سپاه شهرستانی داریم که بالغ بر 104حوزه مقاومت، ماموریت های بسیج را انجام می دهند و چیزی بیش از 2000 پایگاه مقاومت را در محلات شهر و روستایی داریم که توانسته ایم مردم عزیز و دلسوز و انقلابی استان را در سازمان پایگاه های مقاومت سازماندهی کنیم.

سردار صادقی به تهدیدات دشمن در عرصه ی جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مباحثی که در حوزه تهدیدات دشمن وجود دارد حوزه ی تهدیدات نرم است که در فرمایشات حضرت آقا مستمرا شنیده ایم و مجموعه ی بسیج برای مقابله با این تهدیدات، ساز و کارهای متفاوتی را تهیه دیده است.

به گفته وی؛ علاوه بر اقدامات فرهنگی، یادواره های شهدا و برنامه های متفاوتی که در پایگاه های مقاومت و رده های سازمانی که نظام صالحین را برای تعلیم و تربیت اعضای بسیج طراحی کرده، سعی شده برای آن یک نظام جامعی پیش بینی شود که 2 بعد اساسی دارد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ابعاد اساسی این نظام را در 2 بخش معرفی کرد و افزود: یک بعد ساختاری سازمان، نظام صالحین است که در پایین ترین سطح، حلقه های صالحین می باشد که همه ی آحاد مردم اعم از خواهران و برادران در این حلقه ها که بر اساس شرایط سنی به نوجوانان، جوانان، میانسالان و پیشکسوتان تقسیم می شوند سازماندهی شده و در سطح بالاتر که حوزه های مقاومت باشد این سازمان دیده شده که فرمانده حوزه و در سطح نواحی هم فرماندهان نواحی و مسئولین تعلیم و تربیت و در سطح استان این خادم سپاه و تعلیم و تربیت رده ها پشتیبانی های سازمانی کار را برعهده دارند.

سردار صادقی گفت: این مجموعه بزرگ( حلقه های صالحین) نیاز به پشتیبانی مادی و سازوکارهای عملیاتی برای تحقق تعلیم و تربیت دارد که مجموعه ی سپاه موظف به انجام این کارها می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: برای اینکه عملیات تعلیم و تربیت تحقق پیدا کند ساختاری دیده شده که برای اعضای متربی که بسیجیان ما و متقاضیان حضور در حلقات تربیتی در محلات هستند سرگروه و برای اداره ی سرگروه ها مربی و برای اداره ی مربیان سرمربی و برای اداره ی سرمربیان استادیاران پیش بینی شده است و برای مدیریت استادیاران استاد در نظر گرفته شده است که این اساتید هم در راستای سلسله مراتبی تحت نظر امام خامنه ای تمام امورات حلقه های صالحین را دنبال می کنند که حضرت آقا نیز جویای آن می باشند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار داشت: این ساختار به فضل الهی در استان گلستان دقیقا ایجاد و اجرا شده وآموزش هایی که برای این سلسله شجره طیبه صالحین انجام میشد در این مدت این آموزش ها در قم، مشهد، تهران و بعضی از از استان های دیگر برگزار شده است. فرماندهان پایگاه های مقاومت در این مدت توجیه و آموزش های لازم به این سطح هم انجام شده است.

سردار صادقی با بیان اینکه پیامد های بسیار ارزشمندی را در نظام صالحین در استان داشتیم، افزود: یکی از تهدیدات و اقدامات دشمن این است که تلاش دارد جامعه را علی رغم اینکه انقلاب با محوریت روحانیت انجام شد از این مسیر جدا کند و این فاصله به دلایل مختلف در نسل دوم و سوم بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام صالحین این بوده است که ما در این مدت توانسته ایم روحانیون در استان را در قالب نظام صالحین گردهم بیاوریم و بسیج و ارتباط آنها را با محلات و مساجد بیشتر کنیم و کار فرهنگی و تعلیم و تربیت را به صاحب آن برگردانیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان مساجد را محور اصلی عملیات تعلیم و تربیت عنوان و گفت: تمام حلقه های صالحین ما ابتدا یا انتهای جلسات آنها با نماز مغرب و عشاء شروع و یا ختم میشود که این اتفاق بسیار خوبی بوده می باشد لذا ما در این رابطه توانستیم مشکلاتی را که مساجد بخاطر نداشتن روحانی داشتند فکری بیندیشیم و طی روند مناسبی به رشد بسیار مطلوبی آنرا برسانیم و مساجد را دوباره احیاء کنیم.

سردار صادقی خانه های عالم را نیاز اولیه امام جماعت در محلات دانست و ابراز کرد: در این راستا توانستیم ساز و کار آنرا تهیه و پیش بینی کنیم و ما هر اندازه در نظام صالحین ورود پیدا می کنیم برکات زیادی را شامل حالمان می شود و اتفاقات خوبی رخ می دهد که امیدواریم در ادامه کار بتوانیم به مباحث اساسی نظام صالحین که تحقق تربیت و تعلیم برای تربیت است را محقق کنیم.

به گفته وی؛ اصل کار در حلقه های صالحین، محتوا دهی به حوزه تعلیم و تربیت است که سرگروهی که با متربی ارتباط برقرار میکند دارای یک محتوای مبتنی بر اسلام ناب و نیاز های ضروری یک مخاطب در سنین و جنسیت مختلف و حتی در بین اهل سنت بر اساس مبانی فقهی خودشان این اقدامات انجام شود که حاصل همه ی این تلاش ها و کوشش ها بشود آن اتفاقی که ما در نظام صالحین به دنبال آن هستیم که در یک بازه ی زمانی مشخص در واقع بتوانیم مباحث تعلیم و تربیت در جامعه استانی را خودمان توسعه دهیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در پایان خاطرنشان کرد: همه ی ظرفیت های دشمن در جهت تغییر سبک زندگی جامعه و ضاعقه های ارزشی ما است و این یک جنگ تمام عیاری است که در این جنگ قطعا اعظه روحانی باید متولی و فرماندهی را برعهده بگیرند و مجموعه سپاه هم بعنوان خادم شما برای تحقق بخشیدن این اصل مهم، تمام امکانات لازم را می بایست فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها