خبرهای داغ:
در گفتگو با مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی قزوین مطرح شد:
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی قزوین گفت: توصیه می کنیم افراد تا جای ممکن زیر نور مستقیم افتاب قرار نگیرند و همچنین فعالیت های بدنی خود را کاهش دهند تا بتوانند علاوه بر حفظ سلامتی خود راحت تر روزه بگیرند.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۳۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

محمد طایفه مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون بهترین تغزیه و چگونگی استفاده از انواع مواد غذایی طی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه ماه مبارک رمضان روزه داران هر روزه 17 ساعت روزه می گیرند لذا لازم است به مواد مصرفی خود دقت کنند.

وی ادامه داد: بهتر است روزه خود را با نوشیدنی هایی گرم و کمی شیرین افطار کنیم، معمولا فشار ها پایین است و این موضوع می تواند برای سلامتی مفید باشد.

طایفه ابراز کرد: همچنین بدن در روز های گرم و روزه داری مقدار آب زیادی را از دست می دهد لذا استفاده از سبزیجات که می توانند آب را در بدن نگه دارند توصیه می شود، استفاده از سبرز و سالاد می تواند بسیار تاثیر داشته باشد.

وی افزود: از آنجا که ساعات افطار طولای است لذا بهتر است روزه داران در چند وعده کوچک مواد غذایی را مصرف نمایند تا بتوانند انرژی بیشتری را ذخیره نمایند.

این مسئول ابراز کرد: توصیه می کنیم افراد تا جای ممکن زیر نور مستقیم افتاب قرار نگیرند و همچنین فعالیت های بدنی خود را کاهش دهند تا بتوانند علاوه بر حفظ سلامتی خود راحت تر روزه بگیرند.

طایفه ابراز کرد: فراموش نکنیم هکه روزه برای بدن انسان مفید است، امروز با بیش از 30 مورد تحقیق ثابت شده رو به رو هستیم که همگا می گویند روزه تا چه میزان برای بدن انسان مفید است، هم چنین روز ه می تواند تا حد زیادی بدن را در برابر سرطان بیمه کند که این امر جای تامل دارد.

وی اذعان کر: در برخی کشور ها روزه درمان باب شده است، مصلا برخی پزشکان با تجویزه روزه های 5 روزه برای بیماران خود بیماری ها را درمان می نمابند.

این مسئول یادآر شد: روزه برای کنترل فشار خون، قند، درمان بیماری های گوارشی و عفونی بسیار سودمند است.

طایفه در بخش پایانی سخنان خود یاد آور شد: در ماه رمزان بیش از هر موقع دیگری با افت شدید قند خون، اسحال و استفراق به علت گرمای هوا، مسمومیت گرمازدگی، سردرد و ضعف رو به رو هستیم که با توجه به توصیه هایی که پیش از این ارائه شد می توان تا حد زیادی با آنها مقابله کرد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها