ایجاد زیستگاه مصنوعی در تمام دنیا برای بازسازی ذخایر وجود دارد و اکنون در دریای خزر که زیستگاه آن قبلا دچار خسارت شده است آمدیم تا با این کار تا حدودی جایگزین ذخایر شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۶۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین‌علی رستمی در مراسم رهاسازی و تکثیر نیمه طبیعی ماهی سفید که با حضور مسؤولان استانی و شهرستان در محل تعاونی ماهیگیری وحدت محمودآباد انجام شد، اظهار کرد: ایجاد زیستگاه مصنوعی در تمام دنیا برای بازسازی ذخایر وجود دارد و اکنون در دریای خزر که زیستگاه آن قبلا دچار خسارت شده است آمدیم تا با این کار تا حدودی جایگزین ذخایر شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که حداقل 10 درصد ذخایر را بتوانیم با زیستگاه مصنوعی ایجاد کنیم و قادر باشیم و بتوانیم تکثیر ماهی‌ها را داشته باشیم که با تعداد 54 تعاونی پره در سطح استان می‌توانیم در حداقل 25 مورد مکانی برای تکثیر مصنوعی داشته باشیم.

مدیرکل شیلات مازندران درباره مقدار صید دریا در گذشته و حال خاطرنشان کرد: در زمان‌های گذشته متوسط صید ما در دریای خزر حدود 7 هزار تن بوده است که در حال حاضر به 3 هزار و 500 تن کاهش پیدا کرده است که این بخاطر عدم توجه کافی در گذشته به این مسئله بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: از مقدار 7 هزار تن صید ماهی در دریا 250  میلیارد تومان تولید اقتصادی دریا در گذشته بوده که امروزه با 3 هزار و 500 تن صید 80 میلیارد تومان از صید ماهیان استخوانی درآمد حاصل می‌شود که تقریبا یک سوم مقدار گذشته شده است.

رستمی درباره چگونگی افزایش درآمد از صید تأکید کرد: حفاظت از رودخانه‌هایی که محل تکثیر طبیعی هستند و حفظ محیط زیست و با روش تکثیر نیمه مصنوعی در کارگاه شهید رجایی شیلات و این روش در تعاونی‌های پره ماهیگیری ما بتوانیم رقم صید ماهی را به رقم قبلی برسانیم.

وی در پایان گفت: برنامه امروز ما در واقع بهره‌برداری از زیستگاه مصنوعی ماهی سفید بود که توسط خود صیادان تعاونی پره وحدت محمودآباد اجرا شده و خوشحالیم که فرهنگ بازسازی و ذخیره‌سازی در بین صیادان جا افتاده و اجراشده که باید در تمامی پره‌های مازندران اجرا شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها